İlahiyat öğrencilerine büyük avantaj

EĞİTİM 14.08.2017 - 11:15, Güncelleme: 30.10.2020 - 19:16 3298+ kez okundu.
 

İlahiyat öğrencilerine büyük avantaj

Giresun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cevdet Coşkun, Yükseköğretim Kurulunda düzenlenen İlahiyat Fakültesi Dekanları Toplantısına katıldı.
YÖK Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta Saraç'ın başkanlığında düzenlenen ve ilahiyat fakültelerindeki eğitimin niteliğinin artırılmasına yönelik atılacak adımların yanı sıra 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin lisans eğitimi sırasında pedagojik formasyon derslerini de almalarına imkan sağlayan düzenlemeye ilişkin değişikliklerin ele alındığı toplantıda ayrıca İlahiyat lisans programları ile ilgili beklenti ve öneriler de paylaşıldı. Toplantıda; Türkiye genelinde İlahiyat, İslami İlimler ve Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi olmak üzere toplamda 92 fakültenin olduğunu belirten Sayın Saraç,  bu fakültelerde 92.744 öğrencinin eğitim gördüğünü belirterek bunun kendileri için sevindirici olduğunu söyledi. Türkiye'de ilahiyat alanında ciddi bir bilgi birikiminin oluştuğuna dikkat çeken Sayın Saraç, sözlerine şöyle devam etti; "Bu toplantıda pedagojik formasyon derslerinin niçin İlahiyat müfredatına entegre edildiği, Bologna süreci dikkate alınarak öğretim programındaki düzenlemenin hangi esaslara göre yapılacağı, pedagojik formasyon derslerinin müfredatta nasıl yer alacağı ve pedagojik olarak hangi esaslara dikkat edileceği, varsa Eğitim Fakülteleri ile işbirliğinin önemi, İlahiyat programının yanı sıra İngilizce, Arapça ve Uluslararası nitelikteki programlarda bu düzenlemenin nasıl yapılabileceği, halen eğitime devam eden öğrenciler için ne yapılabileceği gibi konular bu toplantıda ele alınıp uygulamada ortak ilkeler belirlenmeye çalışılacaktır"  Toplantıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Rektör Prof. Dr. Cevdet Coşkun, Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin 2012 yılında kurulduğunu hatırlatarak, her geçen yıl öğrenci sayısının arttığını ve bu toplantı sonucunda izlenecek yol ile bu sayının artmasını temenni ettiklerini belirtti. Pedagojik formasyonun bu fakültelerde derslere entegre edilmesinin bu bölümlerde okuyan öğrencilere büyük avantajlar sağlayabileceğini ifade etti.
Giresun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cevdet Coşkun, Yükseköğretim Kurulunda düzenlenen İlahiyat Fakültesi Dekanları Toplantısına katıldı.

YÖK Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta Saraç'ın başkanlığında düzenlenen ve ilahiyat fakültelerindeki eğitimin niteliğinin artırılmasına yönelik atılacak adımların yanı sıra 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin lisans eğitimi sırasında pedagojik formasyon derslerini de almalarına imkan sağlayan düzenlemeye ilişkin değişikliklerin ele alındığı toplantıda ayrıca İlahiyat lisans programları ile ilgili beklenti ve öneriler de paylaşıldı.

Toplantıda; Türkiye genelinde İlahiyat, İslami İlimler ve Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi olmak üzere toplamda 92 fakültenin olduğunu belirten Sayın Saraç,  bu fakültelerde 92.744 öğrencinin eğitim gördüğünü belirterek bunun kendileri için sevindirici olduğunu söyledi.

Türkiye'de ilahiyat alanında ciddi bir bilgi birikiminin oluştuğuna dikkat çeken Sayın Saraç, sözlerine şöyle devam etti; "Bu toplantıda pedagojik formasyon derslerinin niçin İlahiyat müfredatına entegre edildiği, Bologna süreci dikkate alınarak öğretim programındaki düzenlemenin hangi esaslara göre yapılacağı, pedagojik formasyon derslerinin müfredatta nasıl yer alacağı ve pedagojik olarak hangi esaslara dikkat edileceği, varsa Eğitim Fakülteleri ile işbirliğinin önemi, İlahiyat programının yanı sıra İngilizce, Arapça ve Uluslararası nitelikteki programlarda bu düzenlemenin nasıl yapılabileceği, halen eğitime devam eden öğrenciler için ne yapılabileceği gibi konular bu toplantıda ele alınıp uygulamada ortak ilkeler belirlenmeye çalışılacaktır" 

Toplantıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Rektör Prof. Dr. Cevdet Coşkun, Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin 2012 yılında kurulduğunu hatırlatarak, her geçen yıl öğrenci sayısının arttığını ve bu toplantı sonucunda izlenecek yol ile bu sayının artmasını temenni ettiklerini belirtti. Pedagojik formasyonun bu fakültelerde derslere entegre edilmesinin bu bölümlerde okuyan öğrencilere büyük avantajlar sağlayabileceğini ifade etti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.