Anasayfa İsmail SAVUR Yazı Detayı Bu yazı 192 kez okundu.
İsmail SAVUR
Köşe Yazarı
İsmail SAVUR
 

EKMEK YENMELİ Mİ, YENMEMELİ Mİ?

ggg Ülkemizde kişi başı günde 300 gr ekmek tüketiliyor. Yani bir kişi ortalama tam bir ekmeği bir günde tüketiyor. Bu alanda en yakın rakibine iki kat fark atan Türkiye’de insanlar her yemeğin yanında ekmek tüketmeyi tercih ediyor. Aslında tek sebep olmamasına rağmen ülkemizin obezite oranında da liderliği zorladığını düşünürsek ekmek tüketiminin nelere mal olduğunu anlayabiliriz. Ekmek en önemli karbonhidrat kaynağıdır. Bunun dışında patates, pirinç̧, tahıllar, şekerli ve unlu yiyecekler, sebzeler ve meyveler de önemli karbonhidrat kaynaklarıdır. Bu besinleri fazlasıyla tüketen bir kişinin bir de üzerine ekmek yemesi aşırı karbonhidrat alımına neden olur. Zaten bu besinlerin tüketimi maalesef çok yaygın. Ayrıca yediğimiz ekmekler 100 yıl önceki ekmekle aynı değil; günümüzdeki ekmekler ekşi mayalı, doğal mayalarla yapılmıyor, buğdaylar ata tohumu olmadığı için yüksek oranda glüten içeriyor ve un üretimi esnasında birçok katkı maddesi ekleniyor. Tüm bunlar günümüzde yediğimiz ekmeğin doğal ve temel besinimiz olmaktan çıktığını gösteriyor. Beslenme kişiye özel kurallar içerir. Kişiden kişiye değişse bile her öğünde ekmek tüketimi toplumun geneli için uygun değil. Ekmek ancak bazen bazı yemeklerin yanında az miktarda tüketilebilecek bir besin olmalıdır. Ekmek özellikle de beyaz ekmek glisemik indeksi çok yüksek bir besin olduğu için kan şekerinin hızlı bir şekilde yükselip düşmesine neden olur ki bu da erken acıkmaya sebep olur. Yani doygunluk ve kan şekeri kontrolü için uzak durulması gereken bir besindir. Özellikle insülin direnci olan birisinin ekmekle arasına mesafe koyması yerinde olacaktır. Çorba, bulgur pilavı veya patates içeren menülerde kesinlikle ekmek tüketilmemelidir. Ekmek yense bile ekşi mayalı, ata tohumu buğdaydan üretilen undan hazırlanmış̧ ekmek tercih edilmeli ve aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır.
Ekleme Tarihi: 12 Şubat 2021 - Cuma

EKMEK YENMELİ Mİ, YENMEMELİ Mİ?

Ülkemizde kişi başı günde 300 gr ekmek tüketiliyor. Yani bir kişi ortalama tam bir ekmeği bir günde tüketiyor. Bu alanda en yakın rakibine iki kat fark atan Türkiye’de insanlar her yemeğin yanında ekmek tüketmeyi tercih ediyor.

Aslında tek sebep olmamasına rağmen ülkemizin obezite oranında da liderliği zorladığını düşünürsek ekmek tüketiminin nelere mal olduğunu anlayabiliriz.

Ekmek en önemli karbonhidrat kaynağıdır. Bunun dışında patates, pirinç̧, tahıllar, şekerli ve unlu yiyecekler, sebzeler ve meyveler de önemli karbonhidrat kaynaklarıdır. Bu besinleri fazlasıyla tüketen bir kişinin bir de üzerine ekmek yemesi aşırı karbonhidrat alımına neden olur. Zaten bu besinlerin tüketimi maalesef çok yaygın.

Ayrıca yediğimiz ekmekler 100 yıl önceki ekmekle aynı değil; günümüzdeki ekmekler ekşi mayalı, doğal mayalarla yapılmıyor, buğdaylar ata tohumu olmadığı için yüksek oranda glüten içeriyor ve un üretimi esnasında birçok katkı maddesi ekleniyor. Tüm bunlar günümüzde yediğimiz ekmeğin doğal ve temel besinimiz olmaktan çıktığını gösteriyor.

Beslenme kişiye özel kurallar içerir. Kişiden kişiye değişse bile her öğünde ekmek tüketimi toplumun geneli için uygun değil. Ekmek ancak bazen bazı yemeklerin yanında az miktarda tüketilebilecek bir besin olmalıdır.

Ekmek özellikle de beyaz ekmek glisemik indeksi çok yüksek bir besin olduğu için kan şekerinin hızlı bir şekilde yükselip düşmesine neden olur ki bu da erken acıkmaya sebep olur. Yani doygunluk ve kan şekeri kontrolü için uzak durulması gereken bir besindir. Özellikle insülin direnci olan birisinin ekmekle arasına mesafe koyması yerinde olacaktır.

Çorba, bulgur pilavı veya patates içeren menülerde kesinlikle ekmek tüketilmemelidir. Ekmek yense bile ekşi mayalı, ata tohumu buğdaydan üretilen undan hazırlanmış̧ ekmek tercih edilmeli ve aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.