İsmail SAVUR
Köşe Yazarı
İsmail SAVUR
 

KOŞU BANDI MI, DIŞARDA YÜRÜMEK Mİ?

ggg      Pandemi koşullarından dolayı evde geçirilen zamanın artması, sosyal yaşamın kısıtlanması, hazır besinlere yönelim ve kilo vermenin geri planda kalmasından dolayı son dönemde toplumda kilo alanların sayısı epey arttı. Spor salonlarının tam olarak güvenilir görülmemesi ve kısıtlayıcı şartlarından dolayı yürüyüş yapmak ise kilo verme konusunda en çok başvurulan spor haline geldi.        Son yıllarda şehirleşmenin artması ve bu sebeple yürüyüş alanlarının azalmasıyla beraber koşu bandı kullanımı artmaya başlamıştı. Şimdi de korona virüs salgını nedeniyle evden çıkamayan kişiler için koşu bantları daha cazip hale gelmeye başladı. Bu durumdan dolayı danışanlarımızdan koşu bandıyla ilgili sorular da sık geliyor. Kullanılması yeterince fayda sağlar mı ve herhangi bir zararı var mı?       Şunu net bir şekilde söyleyebiliriz ki koşu bandının faydaları da zararları da vardır. Burada önemli olan faydalarından yararlanıp, zararlarını ihtimal dışında bırakmaktır.       Evde el altında bulunması, hava muhalefetinden etkilenmeden spor yapmaya imkân sunması, istenilen saatte, istenilen kıyafetlerle, istenilen şiddette yürüyüş yapmayı sağlaması ve çıplak ayak koşmaya uygun olması(performans artırıcı etkisi var) bakımından koşu bantları faydalı aletlerdir.       Buna karşın dışarda yürüyüş yapmaya göre daha az kalori harcatması, temiz havada spor yapma imkânı sunmaması, sakatlık riski bulundurması da koşu bandının zararları arasında bulunmaktadır.       Günümüzde süspansiyon özellikli koşu bantları da mevcuttur. Bunlar diz ve eklemlere yüklenen basıncı azaltıp sakatlık riskini azaltmaktadırlar. Sağlığınız için bu tarz koşu bantlarını satın almayı tercih edin. Bu özelliğe sahip koşu bandınız bulunmuyorsa da koşu bandında geçirdiğiniz süreyi abartmayın ve haftanın birkaç günü dışarda yürüyüş yapmaya çalışın. Bu sayede sakatlık riskini minimuma indirmiş olursunuz.        Yani koşu bandında yürüyüş ve dışarda yürüyüş mutlaka beraber yapılmalıdır. Havanın iyi olduğu, dışarının kalabalık olmadığı saatlerde dışarda yürüyüp, tersi durumlarda evde koşu bandını kullanmak en ideal yürüyüş planı olacaktır.
Ekleme Tarihi: 23 Mart 2021 - Salı

KOŞU BANDI MI, DIŞARDA YÜRÜMEK Mİ?

     Pandemi koşullarından dolayı evde geçirilen zamanın artması, sosyal yaşamın kısıtlanması, hazır besinlere yönelim ve kilo vermenin geri planda kalmasından dolayı son dönemde toplumda kilo alanların sayısı epey arttı. Spor salonlarının tam olarak güvenilir görülmemesi ve kısıtlayıcı şartlarından dolayı yürüyüş yapmak ise kilo verme konusunda en çok başvurulan spor haline geldi.  

     Son yıllarda şehirleşmenin artması ve bu sebeple yürüyüş alanlarının azalmasıyla beraber koşu bandı kullanımı artmaya başlamıştı. Şimdi de korona virüs salgını nedeniyle evden çıkamayan kişiler için koşu bantları daha cazip hale gelmeye başladı. Bu durumdan dolayı danışanlarımızdan koşu bandıyla ilgili sorular da sık geliyor. Kullanılması yeterince fayda sağlar mı ve herhangi bir zararı var mı?

      Şunu net bir şekilde söyleyebiliriz ki koşu bandının faydaları da zararları da vardır. Burada önemli olan faydalarından yararlanıp, zararlarını ihtimal dışında bırakmaktır.

      Evde el altında bulunması, hava muhalefetinden etkilenmeden spor yapmaya imkân sunması, istenilen saatte, istenilen kıyafetlerle, istenilen şiddette yürüyüş yapmayı sağlaması ve çıplak ayak koşmaya uygun olması(performans artırıcı etkisi var) bakımından koşu bantları faydalı aletlerdir.

      Buna karşın dışarda yürüyüş yapmaya göre daha az kalori harcatması, temiz havada spor yapma imkânı sunmaması, sakatlık riski bulundurması da koşu bandının zararları arasında bulunmaktadır.

      Günümüzde süspansiyon özellikli koşu bantları da mevcuttur. Bunlar diz ve eklemlere yüklenen basıncı azaltıp sakatlık riskini azaltmaktadırlar. Sağlığınız için bu tarz koşu bantlarını satın almayı tercih edin. Bu özelliğe sahip koşu bandınız bulunmuyorsa da koşu bandında geçirdiğiniz süreyi abartmayın ve haftanın birkaç günü dışarda yürüyüş yapmaya çalışın. Bu sayede sakatlık riskini minimuma indirmiş olursunuz.

       Yani koşu bandında yürüyüş ve dışarda yürüyüş mutlaka beraber yapılmalıdır. Havanın iyi olduğu, dışarının kalabalık olmadığı saatlerde dışarda yürüyüp, tersi durumlarda evde koşu bandını kullanmak en ideal yürüyüş planı olacaktır.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.