Anasayfa Merve SAVUR Yazı Detayı Bu yazı 871 kez okundu.
Merve SAVUR
Köşe Yazarı
Merve SAVUR
 

KIŞ AYLARINDA YÜRÜYÜŞ YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK BEŞ DURUM

ggg Kış aylarında ve pandemi koşullarda yaşanan sağlıksız beslenme ve beraberinde gelen kilo alımıyla beraber birçok kişide spor yapma konusunda özel bir ilgi gelişti. Spor salonlarının pandemi koşullarından dolayı tam olarak tercih edilmemesinden dolayı da spor olarak geriye sadece açık havada yürüyüş yapmak kalıyor. Ama soğuk havalarda yürüyüş yapmanın getirdiği bazı önemli durumları göz önünde bulundurmamız gerekiyor. İşte bu beş durum: Kalp Hastalığınız Varsa Yürüyüş Yapmayın: Kalp yetmezliği ve kalp ritim bozukluğu olan kişilerin kesinlikle soğuk havalarda yürüyüş yapmamaları gerekiyor. Soğuk havanın etkisi ile kan damarlarında büzüşme ve daralma olur. Bu daralma kalp ve damar sisteminde bazı sorunlara neden olur. Kalp vücuda kanı pompalamak için daha fazla çalışmak zorunda kalır. Kan basıncı yükseltir. Kalp yetmezliği olan kişilerde semptomların aniden kötüleşmesine, hastaneye yatma riskini ve hatta ölüm riskini arttırır. Yeterli su tüketin: Kış aylarında azalan su isteğiyle beraber daha az su tüketilir. Ama yürüyüş yaptıkça vücudumuzun su ihtiyacı daha da artar. Kişisel ihtiyaçlara göre değişmekle beraber ortalama günlük en az 2,5 litre su tüketimi yürüyüş yapanlar için elzemdir. Isınmadan Yürüyüşe Çıkmayın: Soğuk havaya çıkmadan önce, kapalı ortamda en az 5 dakika ısınma hareketleri yapın. Dışarıya çıktıktan sonra sporun ağırlık derecesini kademeli olarak arttırın. Spora ara verdiğiniz an vücut ısınız hızlıca düşmeye başlayacağı için soğuma süresini kapalı ortamda geçirin. Tempolu Yürüyün: Hızlı tempolu yürüyüşlerde önemli miktarda ısı açığa çıktığı için vücudun soğuktan etkilenme oranı daha düşük oluyor. Bunun aksine yavaş tempolu yürüyüş yaparken açığa çıkan ısı miktarı az olduğundan vücut ısısını korumak zorlaşabiliyor ve bu nedenle soğuk havalarda tercih edilmemesi gerekiyor. D vitamini ve Magnezyum Alın: Kas kramplarını önlemek ve kas iskelet sisteminin normal işleyişi için düzenli D vitamini takviyesi alın. Magnezyumdan zengin olan fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler,  kakao, yeşil yapraklı sebzeler ve kurubaklagilleri bol tüketin.
Ekleme Tarihi: 19 Şubat 2021 - Cuma

KIŞ AYLARINDA YÜRÜYÜŞ YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK BEŞ DURUM

Kış aylarında ve pandemi koşullarda yaşanan sağlıksız beslenme ve beraberinde gelen kilo alımıyla beraber birçok kişide spor yapma konusunda özel bir ilgi gelişti. Spor salonlarının pandemi koşullarından dolayı tam olarak tercih edilmemesinden dolayı da spor olarak geriye sadece açık havada yürüyüş yapmak kalıyor. Ama soğuk havalarda yürüyüş yapmanın getirdiği bazı önemli durumları göz önünde bulundurmamız gerekiyor. İşte bu beş durum:

  1. Kalp Hastalığınız Varsa Yürüyüş Yapmayın: Kalp yetmezliği ve kalp ritim bozukluğu olan kişilerin kesinlikle soğuk havalarda yürüyüş yapmamaları gerekiyor. Soğuk havanın etkisi ile kan damarlarında büzüşme ve daralma olur. Bu daralma kalp ve damar sisteminde bazı sorunlara neden olur. Kalp vücuda kanı pompalamak için daha fazla çalışmak zorunda kalır. Kan basıncı yükseltir. Kalp yetmezliği olan kişilerde semptomların aniden kötüleşmesine, hastaneye yatma riskini ve hatta ölüm riskini arttırır.
  2. Yeterli su tüketin: Kış aylarında azalan su isteğiyle beraber daha az su tüketilir. Ama yürüyüş yaptıkça vücudumuzun su ihtiyacı daha da artar. Kişisel ihtiyaçlara göre değişmekle beraber ortalama günlük en az 2,5 litre su tüketimi yürüyüş yapanlar için elzemdir.
  3. Isınmadan Yürüyüşe Çıkmayın: Soğuk havaya çıkmadan önce, kapalı ortamda en az 5 dakika ısınma hareketleri yapın. Dışarıya çıktıktan sonra sporun ağırlık derecesini kademeli olarak arttırın. Spora ara verdiğiniz an vücut ısınız hızlıca düşmeye başlayacağı için soğuma süresini kapalı ortamda geçirin.
  4. Tempolu Yürüyün: Hızlı tempolu yürüyüşlerde önemli miktarda ısı açığa çıktığı için vücudun soğuktan etkilenme oranı daha düşük oluyor. Bunun aksine yavaş tempolu yürüyüş yaparken açığa çıkan ısı miktarı az olduğundan vücut ısısını korumak zorlaşabiliyor ve bu nedenle soğuk havalarda tercih edilmemesi gerekiyor.
  5. D vitamini ve Magnezyum Alın: Kas kramplarını önlemek ve kas iskelet sisteminin normal işleyişi için düzenli D vitamini takviyesi alın. Magnezyumdan zengin olan fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler,  kakao, yeşil yapraklı sebzeler ve kurubaklagilleri bol tüketin.
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.