Anasayfa Merve SAVUR Yazı Detayı Bu yazı 774 kez okundu.
Merve SAVUR
Köşe Yazarı
Merve SAVUR
 

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRRI: PROBİYOTİK

ggg      Probiyotik insan bağırsağında yaşayan, faydalı etkileri nedeniyle bağırsakların olmazsa olmaz parçaları olan bakterilere verilen isimdir.      Her insanda doğuştan bu bakterilerden bulunur. Zamanla çevresel faktörler veya bazı hastalıklar nedeniyle bu bakterilerin sayısı azalabilir. Kullanılan antibiyotikler, kötü beslenme(yapay gıdalar, gluten, GDO’lu ürünler), düzensiz uyku, alkol tüketimi, stres ve bazı bağırsak hastalıkları probiyotiklerin sayısını azaltır.      Probiyotiklerin varlığı sağlığımız için çok önemlidir. Probiyotikler; Bağışıklık sistemi elemanlarının sayısını artırıp, bağışıklığı güçlendirirler. Bağırsağın normal işleyişini sağlar. İshale sebep olacak bağırsak enfeksiyonlarını önler. Çünkü probiyotik dediğimiz faydalı bakterilerin varlığı zararlı mikroorganizmaları olumsuz etkiler. Kabızlığa iyi gelir. Bağırsak hareketini sağlar. İnsülin direncini azaltır, bu sayede kilo vermeye yardımcı olur.      Probiyotikler doğal olarak bazı besinlerde yer alırlar. Bunlar; ev yapımı yoğurt, kefir, ev yapımı turşular(özellikle lahana ve salatalık turşusu), boza ve kombuçha çayıdır.       Bu besinlere günlük beslenmemizde sık yer vermeliyiz. Fakat şu da unutulmamalı ki antibiyotik gibi bağırsaklardaki probiyotikleri tamamen ortadan kaldıran bir ilaç kullanmışsanız bu besinleri ne kadar fazla tüketirseniz tüketin bağırsak floranızı eski haline getiremezsiniz. Antibiyotik kullanımından sonra probiyotik takviyesi almanız daha faydalı olacaktır.  
Ekleme Tarihi: 16 Mart 2021 - Salı

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRRI: PROBİYOTİK

     Probiyotik insan bağırsağında yaşayan, faydalı etkileri nedeniyle bağırsakların olmazsa olmaz parçaları olan bakterilere verilen isimdir.

     Her insanda doğuştan bu bakterilerden bulunur. Zamanla çevresel faktörler veya bazı hastalıklar nedeniyle bu bakterilerin sayısı azalabilir. Kullanılan antibiyotikler, kötü beslenme(yapay gıdalar, gluten, GDO’lu ürünler), düzensiz uyku, alkol tüketimi, stres ve bazı bağırsak hastalıkları probiyotiklerin sayısını azaltır.

     Probiyotiklerin varlığı sağlığımız için çok önemlidir. Probiyotikler;

  • Bağışıklık sistemi elemanlarının sayısını artırıp, bağışıklığı güçlendirirler.
  • Bağırsağın normal işleyişini sağlar.
  • İshale sebep olacak bağırsak enfeksiyonlarını önler. Çünkü probiyotik dediğimiz faydalı bakterilerin varlığı zararlı mikroorganizmaları olumsuz etkiler.
  • Kabızlığa iyi gelir. Bağırsak hareketini sağlar.
  • İnsülin direncini azaltır, bu sayede kilo vermeye yardımcı olur.

     Probiyotikler doğal olarak bazı besinlerde yer alırlar. Bunlar; ev yapımı yoğurt, kefir, ev yapımı turşular(özellikle lahana ve salatalık turşusu), boza ve kombuçha çayıdır. 

     Bu besinlere günlük beslenmemizde sık yer vermeliyiz. Fakat şu da unutulmamalı ki antibiyotik gibi bağırsaklardaki probiyotikleri tamamen ortadan kaldıran bir ilaç kullanmışsanız bu besinleri ne kadar fazla tüketirseniz tüketin bağırsak floranızı eski haline getiremezsiniz. Antibiyotik kullanımından sonra probiyotik takviyesi almanız daha faydalı olacaktır.

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.