DOĞU KRADENİZ

...TURİZM MASTER PLANI VE GİRESUN BEKLENTİLERİ Giresun ve yöresi için turizm başta olmak üzere, her yönüyle önem arz eden Doğu Karadeniz Turizm Master Planı çalışmaları süre dursun, umut ettiklerimiz, beklentilerimiz henüz istediğimiz seviyeye gelmiş değil. Kulaklarımda önceki toplantılarda konuşan ve sorunu masaya yatıran Giresun Ticaret Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, açıklamaları var. Çakırmelikoğlu, bu meselede, Ordu’dan da eleştiriler beklediklerini gündeme getirmişti. Çakırmelikoğlu, Doğu Karadeniz Master planına iyice bakıldığında, Ordu ve Giresun’un mağdur olduğunu ifade ediyor. Plan konusundaki görüşlerini,bölge milletvekillerine ilettiklerini söyleyen Başkan Çakırmelikoğlu, tepki konusunda Ordu’nun da ses çıkarmasını istemişti. Bu rapor ilk başta, bizim bölgemiz için istenilen reçete değil. Hatırlayın,27 Şubat 2010’da,Trabzon da, bölge milletvekilleri, Valiler, Belediye Başkanları,TSO Başkanlarının da davet edilerek yapılan ilk toplantıda, Giresun TSO heyeti, konu ile ilgili olarak güzel açıklamalarda yapmıştı. Ama daha sonra, yani Rize yapılan toplantıda bunlardan hiç birisi gündeme alınmadı. Buda Giresun da gerçekten boşluk yarattı. Biz dahil birçok yazar ve gazete konuyu eleştirdi. Trabzon ve Rize bölgelerin altyapılarının tamamlanması ve bu yörelerin turizm atağı, planda hep ön aşamada yer almıştı. Merak ettiklerim arasında, yıllardır Giresun basınının ve turizmcilerinin gündeme taşıdığı, Karadeniz’in tek adası olan Giresun Adası hakkında planda hangi atak aşama sizlere yansıdı, neler yapılacak bu konu gölgede bırakılmış. Giresun Valiliği bazı girişimlerin peşinde ama, nereye kadar? Ben, Ordu ilinde şunlar bunlar yapılacakmış, yapılıyormuş, bunu eleştiri konusu yapmak istemem. Her il arzu ettiğini almalı. Madem, master planı yapılıyor, ona bu kadar, şu bölge ihmal edilsin, istemem. Giresun’un da demiryolundan yararlanması. Geçmiş toplantılardaki plan taslağında, Tirebolu-Torul yolu 3.derece yol ağında gösterilmesi bu güzergahın önemine sekte vuruyor. Erzincan-Tirebolu-Trabzon demiryolu bağlantısından söz edilmiyor. Samsun-Sarp arasında planlanan demiryolu ağı planda yer almıyor. Gelelim başka konulara. Eynesil, Çanakçı, Büyük ve Küçük Güre ile Keşap derelerimiz planın neresinde; Kültürel değerler bölümünde Çocuk Kütüphanesi, Zeytinlik Mahallesi, Giresun Adası gibi önemli değerlere yer verilir. Tarım alanları bölümünde Şebinkarahisar-Alucra ve Çamoluk bölgelerinde yapılan organik tarım dikkate alınır. Planda,MİLDA ve SEKA çalışıyor deniliyordu. Nasıl çalışıyorsa, bu hatayı da düzeltelim. Bu yatırımlar ‘sizlere ömür’ ibaresi konulur herhalde. Yine planda,Trabzon Limanına kurvaziyer unvanı verilmiş, bizim liman nerede? Bir de,Giresun kıyı kesimi planlama alt bölgesinin Merkez, Keşap, Bulancak ve Piraziz nüfusunun, 225 bin olduğu, bu bölge potansiyelinin tahmini insan yoğunluğunun 20 yıl sonra ise 300 bin olacağı iddia edilmiş ! Bölgenin gelişiminin çok az olacağı öngörüsüne rağmen, Rize ve Trabzon alt bölgesinin toplam 600 binlik nüfusunun 20 yıl sonra 1 milyon 100 bini geçeceği hesap ediliyor. Bu ne anlama geliyor? Artvin ve Rize’nin güneyi ile Trabzon sahili ve Ordu sahilinden iç kesimlere doğru genişleyen üç bölgeye dikkat çekiliyor.. Daha bir çok eksiklerimiz, bölge kalkınmasına etki edebilecek, etmenlerin yapılacak toplantıda düzeltilmesi, plana alınması için, bu işle ilgilerce konuşulup, gerekeni yapması isteniyor. Bunlar arasında, Giresun kalesi düzenlemesi, Keşap ilçemizdeki Şahan kayası, orman yayla tesislerimizin Koçkaya, kümbet)işlerliği ve belirgenliği, Çanakçı Kuşköy festivali, Giresun müzesinin yeri ve önemi, Giresun’a verilecek yada geçmesini, uğramasını, yolcu almasını, beklediğimiz arabalı vapur seferleri. Giresun kalitesi fındık ve 42 numara tabir edilen Tirebolu çayına destek.. İnşallah yapılan toplantılarda bunlarda hesaba katılmıştır. Toplantı sonu raporları gelsin bakalım