Dünya Genelinde Kaos! Uçuşlar Durdu, Cep Şubeler Çalışmadı!

Gösterilen Crowdstrike güncellemesi, ABD merkezli teknoloji devi Microsoft’un sistemlerinde sorunlara yol açtı ve bu durum birçok sektörü olumsuz etkiledi. Türkiye’de şimdiye kadar Denizbank ve Türk Hava Yolları’ndan (THY) teknik aksaklık açıklamaları geldi. Ancak dünya genelinde birçok ülkede banka sistemleri çöktü ve marketlerdeki kasalar bile çalışmadı. Havalimanları, bankalar ve hastaneler gibi internet üzerinden hizmet sunan birçok kuruluşta kesintiler yaşandı.

Uluslararası Etkiler

Sky News kanalı, kesintiler nedeniyle yayını durdurdu. Londra Borsası ise kapatıldı. Sydney Havalimanı'nda tüm uçuşlar durduruldu ve Avustralya'daki marketlerde kasalar çalışmadı. İngiltere'nin önemli televizyon haber kanallarından Sky News, Cuma günü yayın yapamazken, İngiltere'nin sağlık rezervasyon sistemi de çevrimdışı durumda. Alman Borsası işlemlerin normal başladığını ancak kontrollerin sürdüğünü bildirdi. İsrail Sağlık Bakanlığı, bilgisayar sunucularındaki küresel arızanın hastaneleri ve sağlık hizmetlerini etkilediğini duyurdu.

Crowdstrike ve Microsoft Açıklamaları

Bilgi teknoloji firması Crowdstrike, Microsoft'un Windows işletim sisteminde Falcon sensörüyle ilgili çökme raporlarından haberdar olduğunu belirtti. Yayınlanan telefon mesajında, “Crowdstrike, Windows'ta Falcon sensörüyle ilgili çökme raporlarının farkındadır” denildi.

Microsoft ise hizmet kesintilerinin ardından hafifletici önlemler aldığını açıkladı. Şirket, sosyal medya platformu X'te yayınladığı bir gönderide, “Biz hafifletici önlemler almaya devam ederken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor” dedi. Microsoft, kullanıcıların çeşitli Microsoft 365 uygulamalarına ve hizmetlerine erişemeyeceğini bildirirken, bazı kullanıcıların yalnızca salt okunur modda erişim sağlayabildiğini aktardı. Açıklamada, “Bu olayı en yüksek öncelik ve aciliyetle ele almaya devam ederken, bozulmuş durumda olan kalan Microsoft 365 uygulamaları için kalıcı etkiyi ele almaya devam ediyoruz” denildi.

Türkiye'den Açıklamalar

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, "Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir" dedi. Denizbank ve THY, yaşanan kesintilerin ardından kullanıcılarını bilgilendirdi ve sorunun çözümü için çalıştıklarını belirtti.

THY sonrasında bir açıklama da Denizbank'tan geldi.