Giresun’da Tüvtürk’ün Haksız Kart Ücreti Tahsilatına Tüketici Hakem Heyeti ‘Dur’ dedi

 

6 Haziran 2024 tarihinde eşi Badegül Yılmaz Kesik’in üzerine kayıtlı aracını Giresun’da bulunan TÜVTÜRK Muayene İstasyonuna götürdüğünü ifade eden Kemal Kesik, kredi kartı ile tahsil edilen muayene ücretine hizmet bedeli adı altında eklenen 88 lira 71 kuruşluk kart ücreti farkını Tüketici Hakem Heyetine E-Devlet üzerinden CİMER aracılığıyla taşıdıklarını söyledi.

Tüketici Hakem Heyeti tarafından 31.07.2024 tarihli kararda alınan ücretin başvuru sahibine iade edilmesine karar verildi.

Kesik, gazetemize yaptığı açıklamada, “Eşim Badegül Yılmaz Kesik adına, E-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla yaptığımız başvuruda ‘10.06.2024 Pazartesi tarihinde ilgili firmanın Giresun Merkez'de bulunan araç muayene istasyonunda 28 ABL 731 plakalı aracımızın muayenesini yaptırdık. Muayene ücretini banka kartıyla ödedik ancak firma, banka kartı ile ödeme yaptığımız için 88,71 TL. ödeme kuruluşu hizmet bedeli adı altında fazladan para tahsil etmiştir. İlgili tutarın iade edilmesi için, Giresun Tüketici Hakem Heyeti'ne müracaat ettik” dedi.

Bunun üzerine Giresun Tüketici Hakem Heyeti tarafından eşim adına gelen kararda şu ifadeler yer aldı;

“ŞİKAYET EDİLENİN SAVUNMASININ ÖZETİ: Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'nın 10.06.2024 tarih ve 5780 sayılı yazısıyla ilgili firmadan uyuşmazlığa ilişkin savunma talep edilmiş olup, firma tarafından gönderilen savunma yazısında özetle; ödeme kuruluşu DGPAYS tarafından tek seferlik ödeme hizmeti alındığını, tutarın ödeme kuruluşu tarafından tahsil edilmesi sebebiyle ödeme hizmet bedelinin iadesinin mümkün olmadığını, ayrıca şikayetin ayıplı hizmet olarak değerlendirilemeyeceğini beyan etmiştir. İNCELEME VE GEREKÇE: Tüketici Hakem Heyeti tarafından yapılan incelemelerde, uyuşmazlık konusunun alınan hizmete ilişkin ödemenin banka/kredi kartı ile yapılması nedeniyle ilave bedel tahsil edilmesine yönelik olduğu anlaşılmıştır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da banka/kredi kartı ile yapılan ödemelerde ilave bedel tahsil edilmesine ilişkin düzenleme bulunmaması nedeniyle söz konusu Kanun'un 83. maddesinde düzenlenen "Diğer Hükümler" başlıklı hüküm uyarınca, 5464 sayılı Banka Kartları Ve Kredi Kartları Kanunu'nun Beşinci Bölüm kısmında yer alan "Üye İşyeri ve Üye İşyeri Anlaşması Yapan Kuruluşlara İlişkin Yükümlülükler" başlıklı 17. maddesinde düzenlenen; "Üye işyerleri, kart hamillerinin yapmış oldukları mal ve hizmet alımlarının bedelini banka kartı ya da kredi kartı ile ödeme taleplerini kabul etmek zorundadır. Bu zorunluluk indirim dönemlerinde de geçerlidir. Üye işyerleri, kart hamilinden kartın kullanılması dolayısıyla komisyon veya benzeri bir isim altında ilave bir ödeme talep edemez. Bu hükme aykırı davranılması halinde, üye işyeri anlaşması yapan kuruluşlar tarafından üye işyeri sözleşmesi feshedilir ve bir yıl süreyle yeni bir sözleşme yapılamaz." hükmü gereği tüketiciden fazla bedel alındığı anlaşıldığından, tüketicinin bedel iadesine ilişkin talebinin kabulüne karar verilmesi gerektiği düşünülmüştür. KARAR: 1. Başvuru sahibinin talebinin KABULÜNE, 2. Tüketiciden tahsil edilen 88,71 TL'nin tüketiciye iadesine, 3. …. Vergi Kimlik Numaralı, TÜVTÜRK İSTANBUL TAŞIT MUAYENE İSTASYONLARI İŞLETİM ANONİM ŞİRKETİ GİRESUN MERKEZ ŞUBESİ tarafından 6502 sayılı Kanun'un 70. maddesinin 7. fıkrası uyarınca 81 TL tebligat ücretinin, kararın tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde, bütçeye gelir kaydedilmek üzere, ilde kayıtlı bulunduğu vergi dairesi müdürlüğüne ödenmesine toplantıya katılan üyelerin oybirliğiyle karar verildi. Tüketici Hakem Heyeti kararları, İcra ve İflas Kanunu'nun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Bu kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren iki hafta içinde tüketici hakem heyetinin veya tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemesi'ne itiraz yolu açıktır”