Ehliyet fiyatları 2 kat artabilir

Dernek Başkanı Tolga Abacı, “Mevcut sistemde direksiyon sınavları tek güzergahta yapılıyor, ancak 2025 yılı ocak ayında yürürlüğe girecek yeni yönetmelikle birlikte 2 ayrı sınav güzergahı olacak. Kursiyerin hangi güzergahta sınava gireceği ise sınav sabahı belli olacak. Kursiyerler tek güzergahta 14 direksiyon dersi alarak sınava giriyor. Sınavın ciddileşmesi ve sınav güzergahının ikiye çıkmasıyla birlikte direksiyon eğitiminde ders sayısının artması ise kaçınılmaz olacak. Ayrıca direksiyon sınavlarında başarı oranlarının ortalama %55 civarı olduğunu düşünürsek, ders sayısının artmasıyla otomatikman kurs ücretlerinin de yükselmesine sebep olacağını düşünüyoruz. Kurs ücretleri yaklaşık olarak 2 kat artabilir. Bu sistemde, kursiyerlerin daha iyi eğitim alması sağlanarak orta ve uzun vadede daha bilinçli sürücü sayısının artması hedeflenmekte. Sürücü kursları olarak elimizi taşın altına koyarak eğitim kalitesini arttırmayı hedefliyoruz" dedi.

180 derece 3 noktalı dönüş geliyor

Başkan Abacı, “Birçok ülkede uygulanan 180 derece 3 noktalı dönüş yeni yönetmelikle birlikte 2025 yılı ocak ayı itibariyle devreye girecek. Sınava ek bir ciddileşme de bu sayede gelecek. Ayrıca sınav süresi 40 dakikaya çıkıyor. Kursiyerlerin 40 dakika boyunca hatasız performans sergilemeleri gerekiyor’’ dedi.

Eğitim kalitesi artacak

Başkan Abacı; ‘’Sınavların daha da ciddileşmesiyle birlikte eğitim kalitesi de artacak. Belki kurs maliyetleri 2 kata yakın artacak ama ülke olarak başta trafik kazaları azalacak ve kazanımlarımız pozitif yönde ilerleyecek. Kursiyerlerin hem teorik hem de direksiyon eğitimlerini eksiksiz alması gerekiyor. Bu iş artık ciddi bir iş. Vatandaşlar olarak bu konuyu dikkate almamız gerekiyor. 2023 yılında 6548 kişi trafik kazalarında hayatını kaybederken 350 bin 855 kişi yaralandı. Toplamda kayıtlara geçen 1 milyon 314 bin 136 kayıtlı kaza meydana gelmiş. Bu değerler hepimizin dikkate alması gereken değerler. O yüzden direksiyon sınavının ciddileşmesini önemsiyoruz’’ ifadesini kullandı.