KARAKALEM

Bundan 1-2 ay kadar önce bir çok ilkokul öğrencisi velileriyle birlikte matbaaya geldiler.
    Ellerinde flash bellek, kağıtlar ve kafaları karışmış bir şekilde. İsteklerinin ne olduğunu sorunca şaşırdık kaldık.  İlkokul çocuklarının öğretmenleri per-formans ödevi adı altında öğrencilere ödev vermiş.
    Neymiş efendim, gazete hazırlayacakmış ilk-okul öğrencileri.
    Gel buradan yak.…
    Tıpkı Meclis'e konu olan ödev gibi.
    İsterseniz hatırlatayım.
    “CHP'li bazı vekiller, meclis toplantısında velilerin bile yapamadığı bir ödevi gündeme taşımıştı.
Milli Eğitim Bakanı sayın Nimet Çubukçu'ya hesap sormuşlardı.
    14 ayrı harften 5'er cümle bulunan bir metin tablosu oluşturmalarını istemişler ve daha da abarta-rak her birinin arasında anlam bakımında bütünlük olması istenmişti.
    Bunlar ilkokul 1. sınıf öğrencisi…
    Hadi ödevi yaptı…
    Arasındaki anlam bütünlüğünü nasıl bu-lacak.”
    Mecliste gündeme gelen olay bu şekilde sev-gili okuyucular.
    Şimdi de gel gelelim tekrar Bulancak'a…
    Bir ilkokulumuz öğrencileri ve velilerinde son günlerde epey bir telaş var.
    Neden mi?  Nedeni yine performans ödevi…
    Bakın dinleyin şimdi…
    Öğretmenimiz veya öğretmenlerimiz ilkokul 2. sınıf çocuklarına demişler ki…
    Hadi bakalım çocuklar, performans ödeviniz takvim yapmak. 365 günlük arkası kartonla kaplı say-faları tek tek elle yazılmış, tutkallanmış bir takvim yapılacakmış.
    Vay efendim…
    Bunun adı da öğrencilerin performans öde-viymiş. Ne güzel dünya…
    Bu çocuklar bunu nasıl yapacak düşüneme-diniz galiba…
    Veliler tutuşmuş nasıl yapacağız diye.
    Hele bir de geçen gün gelen yaşlı bir amcam vardı sormayın. Nerdeyse yalvarıyordu. Ödevin yapı-labilmesi için. Yazık değil mi o amcaya…
    Küçücük çocuklara bu ödevleri hangi hakla veriyorsunuz…
    Deyin ki ailelere ödev veriyoruz biz, o zaman anlarım. Eyvallah derim. Şöyle düşünürüm.
    Aileler çocuklara ödevlerinde yardımcı olsun öğrencileri yalnız bırakmasınlar derim.
    Ama ne yazık ki ben de dersime iyi çalış-tım. Performans ödevini araştırdım birazcık.
    Öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önüne alarak, onların bilgi ve becerilerini gerçek yaşama aktarmalarını sağlayacak etkinlikler ara-cılığıyla değerlendirme işlemine performans öde-vi denirmiş.
    Tabi ki…
    Bir de bu ödevi vermenin iki tanecik koşu-lu varmış…
    Birincisi; ödevin kısa süre çalışma ile ya-pılabilecek nitelikte olması
  İkincisi; ödevlerin öğrencilerin seviyesine uygun ve öğrenciler tarafından yapılabilecek nitelikte olması.
    Şimdi sıra Bulancak Milli Eğitim Müdürümüz sayın Bumin Akgün de.
   Performans ödevi denilerek öğrencilere ve velilere yapılan işkenceye son noktayı koymak gerekiyor.
    Yetkilileri göreve davet ediyorum…