Meksika'da Türkiye rüzgarı: Latin Amerika'ya ihracat hedefi büyüyor

Sektör, Meksika’nın Meksiko şehrinde düzenlenen ABASTUR Fuarı’na milli katılım organizasyonu gerçekleştirdi. ABASTUR Fuarı’nda sergilenen Türk ürünlerinin kalitesi ve tasarımının, Meksikalı ve Latin Amerikalı alıcılar tarafından büyük beğeni topladığını ifade eden Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, Türkiye'nin Meksika pazarında henüz 46. sırada olduğunu ancak endüstriyel mutfak sektöründe 21. sırada yer aldığını söyledi. Türkiye'nin genel ihracat rakamları düşük olsa da bu pazarda önemli bir potansiyel gördüklerini ve TUSİD olarak Meksika ve ABD'yi hedef pazarlar olarak belirlediklerini dile getirdi.

Meksika pazarı ve ticaret hedefleri

Topuz, Türkiye'nin Meksika pazarında henüz 46. sırada olduğunu ancak endüstriyel mutfak sektöründe 21. sırada yer aldığını söyledi. Endüstriyel mutfak sektöründe Türkiye'nin Meksika'ya yaptığı ihracatın ise yalnızca 13 milyon dolar olduğunu, bu rakamın, sektörün potansiyelini tam anlamıyla yansıtmadığını vurguladı.  Türkiye'nin genel ihracat rakamları düşük olsa da bu pazarda önemli bir potansiyel gördüklerini kaydeden Topuz, TUSİD olarak Meksika ve ABD'yi hedef pazarlar olarak belirlediklerini dile getirdi.

Ticaret Bakanlığı desteği büyük avantaj sağladı

Topuz, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı'nın uzak pazarlar için sunduğu yüzde 75 destek sayesinde, Türk firmalarının Meksika pazarına girişte büyük bir avantaj elde ettiğini ifade etti. Meksika'nın ithalat tarifelerinin Çin'le aynı seviyelerde olmasının da Türk ürünleri için bir rekabet avantajı yarattığını belirten Topuz, pazarda başarılı olmanın anahtarı olarak, Meksika'da doğru distribütörleri bulmanın önemine vurgu yaptı. Topuz, "ABASTUR'da sergilenen Türk ürünlerinin kalitesi ve tasarımı, Meksikalı alıcılar tarafından beğeni topladı. Meksika'da doğru iki distribütör bulursak büyük bir başarı elde edebiliriz”

Hedef pazarlar Abd ve Meksika

TUSİD'in, Amerika ve Meksika pazarlarına yönelik gelecekteki stratejilerine de değinen Topuz, 2025 yılına kadar ABD'de iki fuar daha düzenleyeceklerini belirtti. "Amerika ve Meksika'yı hedef pazar seçtik," diyerek bu pazarlarda daha güçlü bir varlık göstermeyi hedeflediklerini söyledi. Topuz, Türk ürünlerinin artık Avrupa standartlarında olduğunu ve görsellik olarak Amerikan ürünlerinden üstün olduğunu belirterek, Türkiye'nin endüstriyel mutfak ekipmanlarında dünya çapında daha büyük bir rol oynaması gerektiğini ifade etti.

Meksika’nın Türkiye’ye ilgisi artıyor

Türkiye'nin Meksika Büyükelçisi Murat Salim Esenli, Türkiye'nin farklı pazarlara açılma stratejisi çerçevesinde Meksika'nın çok önemli bir piyasa olduğunu belirterek, Meksika'nın hem ithalat hem de ihracat açısından güçlü bir ekonomi olduğunu ifade etti. Türkiye’nin Meksika'da katıldığı ABASTUR Fuarı’nın ise bu stratejik ilişkiyi derinleştirmek adına önemli bir fırsat sunduğunu kaydeden Esenli, “Bu fuar Türk firmaları için yeni iş birlikleri ve ticaret fırsatları anlamına geliyor. Türkiye'nin bu fuara milli katılım gerçekleştirmesi, Meksika pazarında daha güçlü bir varlık göstermeyi hedeflediğini ortaya koyuyor.” dedi.

Büyükelçi Esenli, Türk ürünlerinin Meksika’da güçlü bir imaja sahip olduğunu ve ticaretin çeşitlendirilmesi için büyük potansiyel taşıdığını vurguladı. Ayrıca, Meksika'nın Çin'e yapılan yatırımların yavaş yavaş bu ülkeye kayması ile ekonomide canlılık beklediğini ve Türk iş insanlarının bu fırsatı değerlendirebileceğini ifade etti. Esenli, “Bu olumlu gelişmeler, Türkiye ve Meksika arasındaki ticari ilişkilerin daha da güçlenmesi ve çeşitli sektörlerde iş birliklerinin artması yönündeki umutları pekiştiriyor” dedi.