Otomotil sektöründe ‘Yeşil Hidrojen’in geleceği garantili

EKONOMİ 13.11.2023 - 12:44, Güncelleme: 13.11.2023 - 12:44 5705+ kez okundu.
 

Otomotil sektöründe ‘Yeşil Hidrojen’in geleceği garantili

Türkiye’de ve dünya’da elektrikli araçların kullanım alanları giderek artarken, bir elektrikli aracın en önemli unsuru olan bataryasının üretimi için hayati önem taşıyan madenlerin üretimi ve ulaşılabilirliğinin yakın gelecekte artan bir sorun olacağına dikkat çekiliyor.
Türkiye’de Hidrojen teknolojileri alanında çalışan en köklü şirketler arasında yer alan TEKSİS İleri Teknolojilerin Genel Müdürü Hüseyin Devrim, dünyada nerede sonlanacağı kestirilemeyen bir enerji krizi yaşandığını belirterek, emtia fiyatlarında öngörülemez artışlarının tedarik zincirlerini zorladığını belirtti. Batarya çöplükleri mi olacak Bir elektrikli aracın en önemli unsuru olan bataryasının üretimi için hayati önem taşıyan Lityum, Nikel ve Kobalt gibi madenlerin üretimi ve ulaşılabilirliğinin ciddi bir sorun hâline gelmeye başladığına dikkat çeken Devrim, “Dünya üzerinde ulaşım teknolojileri ile uğraşan herkes biliyor ki elektrikli araçlar bir ara dönem olacak. Bugün dünyada ve ülkemizde kullanım alanı giderek artıyor ancak elektrikli araçların saltanatı asla sürdürülebilir olmayacak. Bir süre sonra tüm dünya geri dönüştürülmeyi bekleyen batarya çöplükleri ile dolacak. Sudan üretilen ve emisyonu sadece su olan Yeşil Hidrojen, orta vade olarak adlandırdığımız 10-15 yıl sonra taşımacılık sektörünün en temel enerji kaynağı olacak. Otomobilinize 7 kilogram hidrojen doldurarak 1000 kilometreden fazla yol alacaksınız. Bu konforu ve emisyon seviyesini başka hiçbir kaynakta sağlayamazsınız” dedi. Araç doğaya saygılı, kullandığı elektrik saygısız mı Hüseyin Devrim, elektrikli araçları şarj ederken tüketilen elektriğin hangi kaynaktan sağlandığı sorusunun da taşımacılık sektöründe daha fazla sorgulandığına dikkat çekti. “Çevreye saygılı olarak sunduğunuz aracı şarj eden elektriği, çevreye saygısız bir enerji kaynağından, sözgelimi kömürden ya da doğalgazdan üretiyorsanız bir anlamı kalmıyor” diyen Hüseyin Devrim, şu değerlendirmeyi yaptı: Avrupa’da yeşil hidrojenle taşımacılık hızla artıyor “Sadece Türkiye’de elektrikli araç parkının 2030’da, yani çok değil 7 sene sonra 1 milyonu geçmesi bekleniyor. Bugün satış rakamları hızla artsa da hâlâ dünya araç parkındaki oranı çok düşük olan elektrikli araçların üretiminde, sektör dışı değişkenlerden kaynaklanan ciddi sorunlar yaşanıyor. Tüm ülkelerde ilk emareleri başlayan kargaşaya son noktayı koyacak tek alternatif ise Yeşil Hidrojen. Elde edilirken hiçbir hidrokarbon kaynağı kullanılmayan, emisyonu ise sadece su buharından oluşan Yeşil Hidrojen, orta vade olarak tanımladığımız 10-15 sene içinde tüm dünya’da yaygın şekilde kullanım alanı bulan bir enerji türü olacak. Avrupa’da Yeşil Hidrojen ile çalışan otomobil, tır, tren, gemi gibi taşıtların sayısı hızla artıyor. Aynı şekilde bu araçlara hizmet veren Hidrojen dolum tesislerinin sayısında da katlamalı artışlar söz konusu. Otomobilinize 7-8 kilogram hidrojen doldurarak 1000 kilometreden fazla yol alacaksınız. bu konforu ve emisyon seviyesini başka hiçbir kaynakta sağlayamazsınız” Elektrikli araç satışı ilk 9 ayda %862,8 arttı Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türk otomobil pazarında elektrikli otomobil satışları, bu yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 862,8 artarak 39 bin 51 adete ulaştı. Geçen yılın ocak-eylül döneminde 4 bin 56 elektrikli otomobil satılırken, elektrikli ve hibrit araçların toplam pazardan aldıkları pay yüzde 16,4'ü buldu.
Türkiye’de ve dünya’da elektrikli araçların kullanım alanları giderek artarken, bir elektrikli aracın en önemli unsuru olan bataryasının üretimi için hayati önem taşıyan madenlerin üretimi ve ulaşılabilirliğinin yakın gelecekte artan bir sorun olacağına dikkat çekiliyor.

Türkiye’de Hidrojen teknolojileri alanında çalışan en köklü şirketler arasında yer alan TEKSİS İleri Teknolojilerin Genel Müdürü Hüseyin Devrim, dünyada nerede sonlanacağı kestirilemeyen bir enerji krizi yaşandığını belirterek, emtia fiyatlarında öngörülemez artışlarının tedarik zincirlerini zorladığını belirtti.

Batarya çöplükleri mi olacak

Bir elektrikli aracın en önemli unsuru olan bataryasının üretimi için hayati önem taşıyan Lityum, Nikel ve Kobalt gibi madenlerin üretimi ve ulaşılabilirliğinin ciddi bir sorun hâline gelmeye başladığına dikkat çeken Devrim, “Dünya üzerinde ulaşım teknolojileri ile uğraşan herkes biliyor ki elektrikli araçlar bir ara dönem olacak. Bugün dünyada ve ülkemizde kullanım alanı giderek artıyor ancak elektrikli araçların saltanatı asla sürdürülebilir olmayacak. Bir süre sonra tüm dünya geri dönüştürülmeyi bekleyen batarya çöplükleri ile dolacak. Sudan üretilen ve emisyonu sadece su olan Yeşil Hidrojen, orta vade olarak adlandırdığımız 10-15 yıl sonra taşımacılık sektörünün en temel enerji kaynağı olacak. Otomobilinize 7 kilogram hidrojen doldurarak 1000 kilometreden fazla yol alacaksınız. Bu konforu ve emisyon seviyesini başka hiçbir kaynakta sağlayamazsınız” dedi.

Araç doğaya saygılı, kullandığı elektrik saygısız mı

Hüseyin Devrim, elektrikli araçları şarj ederken tüketilen elektriğin hangi kaynaktan sağlandığı sorusunun da taşımacılık sektöründe daha fazla sorgulandığına dikkat çekti.

“Çevreye saygılı olarak sunduğunuz aracı şarj eden elektriği, çevreye saygısız bir enerji kaynağından, sözgelimi kömürden ya da doğalgazdan üretiyorsanız bir anlamı kalmıyor” diyen Hüseyin Devrim, şu değerlendirmeyi yaptı:

Avrupa’da yeşil hidrojenle taşımacılık hızla artıyor

“Sadece Türkiye’de elektrikli araç parkının 2030’da, yani çok değil 7 sene sonra 1 milyonu geçmesi bekleniyor. Bugün satış rakamları hızla artsa da hâlâ dünya araç parkındaki oranı çok düşük olan elektrikli araçların üretiminde, sektör dışı değişkenlerden kaynaklanan ciddi sorunlar yaşanıyor.

Tüm ülkelerde ilk emareleri başlayan kargaşaya son noktayı koyacak tek alternatif ise Yeşil Hidrojen. Elde edilirken hiçbir hidrokarbon kaynağı kullanılmayan, emisyonu ise sadece su buharından oluşan Yeşil Hidrojen, orta vade olarak tanımladığımız 10-15 sene içinde tüm dünya’da yaygın şekilde kullanım alanı bulan bir enerji türü olacak.

Avrupa’da Yeşil Hidrojen ile çalışan otomobil, tır, tren, gemi gibi taşıtların sayısı hızla artıyor. Aynı şekilde bu araçlara hizmet veren Hidrojen dolum tesislerinin sayısında da katlamalı artışlar söz konusu. Otomobilinize 7-8 kilogram hidrojen doldurarak 1000 kilometreden fazla yol alacaksınız. bu konforu ve emisyon seviyesini başka hiçbir kaynakta sağlayamazsınız”

Elektrikli araç satışı ilk 9 ayda %862,8 arttı

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türk otomobil pazarında elektrikli otomobil satışları, bu yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 862,8 artarak 39 bin 51 adete ulaştı. Geçen yılın ocak-eylül döneminde 4 bin 56 elektrikli otomobil satılırken, elektrikli ve hibrit araçların toplam pazardan aldıkları pay yüzde 16,4'ü buldu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.