İzmir’li öğretmenlere Türkçe dersinin beceri alanlara göre değerlendirilmesi çalıştayı
İzmir’li öğretmenlere Türkçe dersinin beceri alanlara göre değerlendirilmesi çalıştayı
Milli Eğitim Bakanlığının uygulamaya koyduğu dört beceride Türkçe dil yeterliklerinin ölçülmesine yönelik olarak İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleşen Türkçe Dersinin Beceri Alanlarına Göre Değerlendirilmesi Çalıştay’ı sona erdi.
Çalıştay’da, Türkçe öğretiminde beceri alanlarının değerlendirilebilmesi için öğretim programı okuryazarlığı, biçimlendirici ölçme aracı hazırlama ilkeleri, okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğrenme alanlarının değerlendirilmesi oturumları ve her oturuma özgü atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Çalıştay alanında uzman 6 akademisyen ve 30 Türkçe öğretmeni ile hayata geçirildi.
Biçimlendirici Ölçme Aracı Hazırlama İlkeleri oturumu Dr. Öğretim Üyesi Elif Kübra Demir, Öğretim Programı Okuryazarlığı oturumu Doktorant Zehra Yedigöz Kara, Okuma Alanının Değerlendirilmesi oturumu ve atölyesi Prof.Dr.Nevin Akkaya, Dinleme Alanının Değerlendirilmesi oturumu ve atölyesi Dr. Öğretim Üyesi Cenan İşçi, Yazma Alanının Değerlendirilmesi oturumu ve atölyesi Dr. Ebru Kabakçı, Konuşma Alanının Değerlendirilmesi oturumu ve atölyesi Dr. Öğretim Üyesi Göksu Çiçekli Koç tarafından gerçekleştirildi.
İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, "Öğretmenlerin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi çalışmaları, bu dönüşümlerin temel öncelikli basamağıdır. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak biz de düzenlediğimiz bilimsel çalışmalar ile öğretmenlerimizin mesleki yeterliklerini artırırken öğrencilerimizin de çağın ihtiyaçlarına göre donanımlı bireyler olarak yetiştirilmelerini hedefliyoruz." dedi.
Öğretmenlerin mesleki gelişiminin geniş ve önemli bir alan olduğunun altını çizen Yahşi, Türkçe dersinin beceri alanlarına yönelik politikaların geliştirilmesinde önemli bir belge olan çalıştay sonuç raporunun, bu alanda bir rehber niteliğinde olduğunu ifade etti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.