Almanların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri

EKONOMİ 22.01.2024 - 10:09, Güncelleme: 22.01.2024 - 10:09 4133+ kez okundu.
 

Almanların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri

Dünya ekonomisindeki resesyon, Türkiye’deki yüksek enflasyon ve düşük döviz kuru nedeniyle sancılı bir süreçten geçen, 2023 yılında ihracatta yüzde 9 kan kaybı yaşayan Türk moda endüstrisi, ihracattaki düşüşü durdurmak için 2024 yılında pazarlama atağını en güçlü pazarı Almanya’dan başlatıyor.
Almanya’nın konfeksiyon ithalatında düşüş Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Konseyi Üyesi ve Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye’nin konfeksiyon ihracatındaki düşüşle, Almanya’nın konfeksiyon ürünleri ithalatındaki düşüşün birbiriyle uyumlu olduğuna dikkati çekti. Sertbaş, “Almanya 2022 yılında 52 milyar dolarlık hazırgiyim ürünleri ithal etmişken, 2023 yılındaki ithalatı yüzde 11,5’lik daralmayla 46 milyar dolara indi. Bizim hedefimiz daralmaya rağmen Almanya pazarındaki konumumuzu korumak, Munich Fabric Start the Source Fuarı’nda bu amaçla 3 gün boyunca 2025 yılı ilkbahar-yaz koleksiyonlarımızı perakende zincirlerinin satın almacılarının beğenisine sunacağız” diye konuştu. Türk hazır giyim sektörünün 2023 yılındaki tüm olumsuz koşullara rağmen 19 milyar 253 milyon dolarlık ihracat performansıyla en çok ihracat yapan üçüncü sektör olduğu bilgisini paylaşan Sertbaş, dünya ekonomisindeki resesyonun geçmesi, savaşların sona ermesi, Türkiye’de yüksek enflasyonun kontrol altına alınması ve döviz kurlarının üzerindeki baskının kalkması halinde 2024 yılının ikinci yarısından umutlu olduklarını sözlerine ekledi. 4 fuar, 1 alım heyeti planlanıyor Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, EHKİB’in ihracatındaki erimeyi durdurmak ve tekrar artışa geçirmek için 2024 yılında Almanya ve Fransa’da 4 fuara milli katılım organizasyonu yapacaklarını, İtalyan alıcılarla Türk ihracatçılarını da İzmir’de Alım Heyeti Organizasyonunda bir araya getireceklerini dile getirdi. Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, pazarlama faaliyetlerine şubat ayında Fransa’da düzenlenecek olan PV Paris Fuarı’yla devam edecek. EHKİB, PV Paris Fuarı’nda 26 firma ile Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu gerçekleştirecek.      
Dünya ekonomisindeki resesyon, Türkiye’deki yüksek enflasyon ve düşük döviz kuru nedeniyle sancılı bir süreçten geçen, 2023 yılında ihracatta yüzde 9 kan kaybı yaşayan Türk moda endüstrisi, ihracattaki düşüşü durdurmak için 2024 yılında pazarlama atağını en güçlü pazarı Almanya’dan başlatıyor.

Almanya’nın konfeksiyon ithalatında düşüş

Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Konseyi Üyesi ve Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye’nin konfeksiyon ihracatındaki düşüşle, Almanya’nın konfeksiyon ürünleri ithalatındaki düşüşün birbiriyle uyumlu olduğuna dikkati çekti. Sertbaş, “ Almanya 2022 yılında 52 milyar dolarlık hazırgiyim ürünleri ithal etmişken, 2023 yılındaki ithalatı yüzde 11,5’lik daralmayla 46 milyar dolara indi. Bizim hedefimiz daralmaya rağmen Almanya pazarındaki konumumuzu korumak, Munich Fabric Start the Source Fuarı’nda bu amaçla 3 gün boyunca 2025 yılı ilkbahar-yaz koleksiyonlarımızı perakende zincirlerinin satın almacılarının beğenisine sunacağız” diye konuştu.

Türk hazır giyim sektörünün 2023 yılındaki tüm olumsuz koşullara rağmen 19 milyar 253 milyon dolarlık ihracat performansıyla en çok ihracat yapan üçüncü sektör olduğu bilgisini paylaşan Sertbaş, dünya ekonomisindeki resesyonun geçmesi, savaşların sona ermesi, Türkiye’de yüksek enflasyonun kontrol altına alınması ve döviz kurlarının üzerindeki baskının kalkması halinde 2024 yılının ikinci yarısından umutlu olduklarını sözlerine ekledi.

4 fuar, 1 alım heyeti planlanıyor

Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, EHKİB’in ihracatındaki erimeyi durdurmak ve tekrar artışa geçirmek için

2024 yılında Almanya ve Fransa’da 4 fuara milli katılım organizasyonu yapacaklarını, İtalyan alıcılarla Türk ihracatçılarını da İzmir’de Alım Heyeti Organizasyonunda bir araya getireceklerini dile getirdi.

Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, pazarlama faaliyetlerine şubat ayında Fransa’da düzenlenecek olan PV Paris Fuarı’yla devam edecek. EHKİB, PV Paris Fuarı’nda 26 firma ile Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu gerçekleştirecek.

 

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.