Yeni eğitim teknolojileri gelişmekte olan ülkelerde hızla yaygınlaşmaktadır. Eğitim kurumları bu teknolojileri bünyelerine katarak hem daha kaliteli eğitim sunmayı hem de prestijlerini artırmayı hedeflemektedirler. Son dönemde yaygınlaşan eğitim teknolojilerinden biri de akıllı tahtadır. Gelişmekte olan diğer ülkelerde olduğu gibi Ülkemizde’ de ilk ve orta dereceli okullardaki tüm sınıflara akıllı ile donatılmıştır. Bu doğrultuda bakanlığımız tarafından birçok araştırma yapılmış, akıllı tahta kullanımının avantajları, olumsuz yönleri, maliyeti, öğrenci ve öğretmenlerin bu teknolojinin kullanılması konusunda tutum ve görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı lise düzeyinde akıllı tahta kullanımının öğrenme-öğretme sürecindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de çeşitli illerde biz öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 'yarı yapılandırılmış görüşme formu' ile elde edilmiştir. Görüşme formlarının değerlendirilmesinde içerik analizi türlerinden kategorisel analiz ilkeleri dikkate alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre lise öğretmenlerinin büyük çoğunluğu eğitimde akıllı tahta kullanmanın öğrenci başarısını arttıracağını, akıllı tahtaların öğretmen ve öğrencilerin bilgiye çok daha hızlı ve kolay ulaşabilmelerini sağlayacağını ifade etmişlerdir. Ayrıca akıllı tahta kullanımının öğrenci motivasyonunu olumlu yönde etkilediği belirtilmiştir. Öğretmenler, akıllı tahta kullanımına yönelik öz yeterliliğe sahip olmalarının, akıllı tahtanın öğrenme-öğretme sürecine sağladığı katkıları artıracağını dile getirmişlerdir. Bununla birlikte akıllı tahtanın işleyişinde meydana gelebilecek bir problemin ya da teknik bir aksaklığın ders akışını olumsuz yönde etkilediği ifade edilmiştir.
Geçtiğimiz hafta Salı günü bir gazetenin manşetinde özel haberde, 'Eğitim şart öğretmenim' başlığındaki haberde öğretmenlerin bir kısmının akıllı tahta kullanımı konusunda gençlere ayak uyduramadığını yazıyor.Milli Eğitim Bakanlığı Müşteşar Yardımcımız Sayın Yusuf Büyük tarafından uyarılıyor. Sayın müsteşarımın görüşüne katılıyorum.Öğretmenlik dinamik bir meslektir.Yaşımız ne olursa olsun sınıfta öğrencilerinizle kuracağınız samimi diyalog önemlidir.Bu da akıllı tahtadan geçer.Bunu yaşa göre endekslemenin doğru olmadığını görüyorum.Görev yaptığım çoğu okullarda benden kıdem olarak çok az henüz 10-15 yılını çalışan bazı öğretmen arkadaşlar bile akıllı tahtayı gereksiz görüyor.Zora ki yapılan işten fayda göremezsin.Önemli olan severek,anlayarak ve bilerek ve de yaşayarak eğitim ve öğretimde çağa ayak uydurabilmendir.