Erol KÜÇÜK
Köşe Yazarı
Erol KÜÇÜK
 

OKUMA SEVGİSİ NASIL YAYGINLAŞTIRILABİLİR?

Okuma alışkanlığını ve sevgisini öğrencilere kazandırmanın  baş şartlarından birisi bence bizzat tek tek öğretmenlerin okumayı sevmeleri, okuma alışkanlığına sahip olmalarıdır. Okumayan bir öğretmen öğrencilerine okumayı sevdiremez.Bilgili, nitelikli, sabırlı ve mesleğini seven insanlar olarak yetiştirilen öğretmenler, meraklı, araştırıcı, soran, sorgulayan ve okuyan öğrenciler yetiştirebilir. Öğrencilerin, zorlamadan okumasını ve okuduğu metnin içeriğini hızla kavramasını sağlayacak beyinsel yeteneklerini geliştirmektir. Çocuk beyni, ancak sevgi ve güven ortamında sağlıklı gelişebilir.O halde, okumak öğrenciler için sıkıcı, zorlayıcı, not korkusu ile yapılan bir iş olmaktan çıkarılmalıdır. Okumak, her öğrencinin yeteneğine göre, severek yaptığı bir iş haline getirilmelidir. Velilere yönelik, okuma sevgisini geliştirici ortak çalışmalar yapılmalı. Velilere, evde çocuklarına okuyabilecekleri kitaplar tavsiye edilmeli. Öğrenciler okul dışındaki kütüphanelere, kitapevlerine götürülmeli. Çocuklar kütüphanelere alıştırılmalı. Okula yazarlar davet edilmeli. Okulda sınıflara göre okuma günleri düzenlenmeli. Öğrenciler yazarlarla tanıştırılmalı.  Her yıl, okulda kitap sergisi ve kitap pazarı kurulmalı. Yayınevleri kitaplarını okula getirip sergilemeli. Öğretmenler ve yayıncılar kitapları öğrencilere ve velilere tanıtmalı. Öğretmen öğrencisinin hangi kitabı aldığını bilerek, daha sonra okuyup okumadığını denetlemeli. Öğrencilerin sadece okuma değil, aynı zamanda yazma yeteneklerini geliştirici yöntemler uygulanmalı.  Bu amaçla okul dergisi yayınlanmalı. İlkokul öğrencilerinin şiir, kısa öykü yazmaları; resim çizmeleri teşvik edilmeli.Öğrencilerin okuma heyecanını artırıcı eğitim yöntemleri uygulanmalı. Kültürel, sanatsal etkinlikler hayata geçirilmeli. Okul düzeyinde okuma yarışmaları, okuma akşamları ve okuma bayramları yapılmalı. Bütün etkinliklerde öğrencilerin özgür yaratıcılıkları, çocuk beyinlerinin serbestçe, korkmadan sağlıklı çalışması esas alınmalı Ağaç yaşken eğilir. Okuma sevgisi ve okuma alışkanlığı çocuklara okul öncesi yıllardan başlanarak, sabırlı, bilinçli, sevgi dolu çabalarla kazandırılabilir.
Ekleme Tarihi: 03 Mayıs 2018 - Perşembe
Erol KÜÇÜK

OKUMA SEVGİSİ NASIL YAYGINLAŞTIRILABİLİR?

Okuma alışkanlığını ve sevgisini öğrencilere kazandırmanın  baş şartlarından birisi bence bizzat tek tek öğretmenlerin okumayı sevmeleri, okuma alışkanlığına sahip olmalarıdır. Okumayan bir öğretmen öğrencilerine okumayı sevdiremez.Bilgili, nitelikli, sabırlı ve mesleğini seven insanlar olarak yetiştirilen öğretmenler, meraklı, araştırıcı, soran, sorgulayan ve okuyan öğrenciler yetiştirebilir.

Öğrencilerin, zorlamadan okumasını ve okuduğu metnin içeriğini hızla kavramasını sağlayacak beyinsel yeteneklerini geliştirmektir. Çocuk beyni, ancak sevgi ve güven ortamında sağlıklı gelişebilir.O halde, okumak öğrenciler için sıkıcı, zorlayıcı, not korkusu ile yapılan bir iş olmaktan çıkarılmalıdır. Okumak, her öğrencinin yeteneğine göre, severek yaptığı bir iş haline getirilmelidir. Velilere yönelik, okuma sevgisini geliştirici ortak çalışmalar yapılmalı. Velilere, evde çocuklarına okuyabilecekleri kitaplar tavsiye edilmeli. Öğrenciler okul dışındaki kütüphanelere, kitapevlerine götürülmeli. Çocuklar kütüphanelere alıştırılmalı. Okula yazarlar davet edilmeli. Okulda sınıflara göre okuma günleri düzenlenmeli. Öğrenciler yazarlarla tanıştırılmalı.  Her yıl, okulda kitap sergisi ve kitap pazarı kurulmalı. Yayınevleri kitaplarını okula getirip sergilemeli. Öğretmenler ve yayıncılar kitapları öğrencilere ve velilere tanıtmalı. Öğretmen öğrencisinin hangi kitabı aldığını bilerek, daha sonra okuyup okumadığını denetlemeli. Öğrencilerin sadece okuma değil, aynı zamanda yazma yeteneklerini geliştirici yöntemler uygulanmalı.

 Bu amaçla okul dergisi yayınlanmalı. İlkokul öğrencilerinin şiir, kısa öykü yazmaları; resim çizmeleri teşvik edilmeli.Öğrencilerin okuma heyecanını artırıcı eğitim yöntemleri uygulanmalı. Kültürel, sanatsal etkinlikler hayata geçirilmeli. Okul düzeyinde okuma yarışmaları, okuma akşamları ve okuma bayramları yapılmalı. Bütün etkinliklerde öğrencilerin özgür yaratıcılıkları, çocuk beyinlerinin serbestçe, korkmadan sağlıklı çalışması esas alınmalı

Ağaç yaşken eğilir. Okuma sevgisi ve okuma alışkanlığı çocuklara okul öncesi yıllardan başlanarak, sabırlı, bilinçli, sevgi dolu çabalarla kazandırılabilir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.