Sabiha Özdemir Ana Okulu Anasınıfı öğretmeni Aylin Dirican Bulancak ilçesi Tema temsilcisi. Okulda 80 öğrencisi Minik Tema gönüllüleri olarak hazırlıyor. Tema’ya dayalı sınıf içi ve sınıf dolu etkinlikler yapıyor. Saksıya meşe palamudu dikiyorlar, kompost çalışması yapıyorlar. İlçenin Tema alanında ilk yürütücüleri. Aylin öğretmenin rehberliğinde çalışan Bulancak’ta Anasınıfları, İlkokul 3.cü sınıflar, Bulancak Anadolu Lisesi ve Bulancak Fen Lisesi’nde tema sınıfları oluşturmuş. Bulancak Meslek Yüksekokulunda da Genç Tema topluluğu oluşturma aşamasında. Her ay bir özel günleri var. Su günü, Toprak günü, Erezyonla mücadele günü ve farkındalık oluşturmak için bisiklet turları, doğa yürüyüşleri oluyor. Aylin Dirican’la yaptığımız söyleşide, “Günümüzün en göze çarpan sorunlarından biri çocukların doğadan uzaklaşması, doğal dünyaya yabancılaşması, servislere ve kapalı sınıflara sıkışması. Aslında yemek yememe sorununun altındaki gizli dinamiklerden bir tanesi yiyeceklere yabancılaşmaları ve onlarla ilişki kurmamaları. Doğaya çıkmaktan ve canlılara dokunmaya korkan çocuklar bile var. Türkiye’de 8-14 yaş arası çocukların %56’sı evdeki vakitlerini teknolojik aletlerle oyun oynayarak geçiriyor. Bunun sonucunda 21.yüzyılın çocukları günlerinin beş saatini dijital medya ile etkileşim halinde geçirirken sadece yarım saatini açık havada geçirebiliyor. O da genelde doğadan uzak oluyor. Çocukları doğaya çıkarmak ve bundan gerçekten zevk almalarını sağlamak önemli. Doğadan kopuk yaşayan çocukların algı ve duyu dünyaları zayıflıyor; endişe, obezite gibi sağlık problemleri olasılığı artıyor’ diyor. Öğretmenimizi kutluyoruz. Umarız bu Tema vakfına üye sayısını kısa zamanda artırır ve ilçemizi yaşanabilir, arzulanan bir duruma gelir.
Çünkü Çocuklarımız bir kağıdın dönüşümünün, su olmadan hiçbir canlının yaşamını sürdüremeyeceğinin, ekosistemdeki her bir varlığın doğanın dengesi açısından çok önemli bir yeri olduğunun farkına varmalıdır. Çocuklarımızın doğal varlıkların tükenebilir olduğu bilinciyle davranışlarına gereken hassasiyeti de yansıtmaları gerekir. Gündelik hayatın her aşamasında bunun sorumluluğunu hissedebilmelidirler. Elini yıkarken suyun gereksiz akmasından atıkların tekrar kullanılabilir olduğunu bilmeleri kadar, israfa yer vermeden doğal varlıkların verimli kullanılmasına kadar bu hassasiyeti göstermelidirler.
İlçe olarak son zamanlarda Aylin öğretmenin öncülüğünde bu konularda çalışmalar hızla artmış ve ilçe bazına yayılmıştır. İlçede yüzlerce öğrenciye ulaşılarak geniş bir yelpazeyi bilinçlendirmiş bulunuyor. Çocukların doğayı tanımadan sevemeyeceğini, sevmeden koruyamayacağına inanıyoruz. Yarınlarda doğayı tanıyan, seven koruyan; kendisini doğanın sahibi değil de bir parçası olarak gören nesiller için Aylin öğretmen gibi çalışmalıyız.