Eğitim yaşamım, öğretmen olarak görev yaptığım yıllarla birlikte, uzun öğretmenlik yaşamım süresinde eğitim dünyamızı gözleme fırsatı buldum. Her öğrencinin öğrenme şekli farklı olduğunu gördüm. Farklılıklarının farkına vardığımızda, başarılarının ya da başarısızlıklarının temelinde zekâ yapıları değil, fırsat eşitsizliği değil, öğrencinin kendi yeterliliğini fark etmesini sağlayarak ders çalışma yöntemini bireysel özelliklerine göre belirleyerek başarıda hedeflerine ulaşmasını sağlamaktır. Öğrencilerimizin, öğrenme biçimindeki farklılıklar, görsel, işitsel duyularının etkin kullanma biçimlerine göre değişiyor. Misyonumuz, eğitimde başarıyı yakalamak için öğrencilerimizde farklılığın tespiti ile birlikte, biz öğretmenlerin gelecek nesillerin yetişmesinde öğrencilerimizin, kendi farklılıklarının farkına varmasını sağlaması ve kendine uygun ders çalışarak başarılı olmasının sağlanması ve eğitim alabilmesini sağlayabilmek için gereken eğitim koşullarının fiziki ortamını sağlamak olmalıdır. Eğitimde başarıyı yakalamak için bilgi, sadece bizler için bir araçtır. Ona bakış şeklimiz, onu kullanarak içinde bulunduğumuz çağın gerektirdiği etkili yaratımlar ortaya koyabilmemizi sağlayacaktır. Ralp Waldo Emerson der ki “Bilgiyi kullanabilen ona sahip olur.” Öğretmenler olarak, hedefimiz her yönüyle hayata hazırlamak durumunda olduğumuz öğrencilerimizi Vizyonumuza uygun şekilde eğitmek ve Ülkelerine hizmet edebilen yüksek yetenekli gençler yetiştirmektir. Eğitim anlayışımız; Çocuklarımıza susmayı değil, sorgulamayı öğretmek, Ezberlemeyi değil, üretmeyi öğretmek, Düşmemeyi değil, düşünce kalkabilmeyi öğretmek, Okulda başarıyı değil, hayatta başarıyı hedeflemektir.
Anasayfa
Yazarlar
Erol KÜÇÜK
Yazı Detayı
Bu yazı 1634+ kez okundu.
ÖĞRETMEN OLARAK HEDEFİMİZ NE OLMALI?
Eğitim yaşamım, öğretmen olarak görev yaptığım yıllarla birlikte, uzun öğretmenlik yaşamım süresinde eğitim dünyamızı gözleme fırsatı buldum. Her öğrencinin öğrenme şekli farklı olduğunu gördüm. Farklılıklarının farkına vardığımızda, başarılarının ya da başarısızlıklarının temelinde zekâ yapıları değil, fırsat eşitsizliği değil, öğrencinin kendi yeterliliğini fark etmesini sağlayarak ders çalışma yöntemini bireysel özelliklerine göre belirleyerek başarıda hedeflerine ulaşmasını sağlamaktır. Öğrencilerimizin, öğrenme biçimindeki farklılıklar, görsel, işitsel duyularının etkin kullanma biçimlerine göre değişiyor. Misyonumuz, eğitimde başarıyı yakalamak için öğrencilerimizde farklılığın tespiti ile birlikte, biz öğretmenlerin gelecek nesillerin yetişmesinde öğrencilerimizin, kendi farklılıklarının farkına varmasını sağlaması ve kendine uygun ders çalışarak başarılı olmasının sağlanması ve eğitim alabilmesini sağlayabilmek için gereken eğitim koşullarının fiziki ortamını sağlamak olmalıdır. Eğitimde başarıyı yakalamak için bilgi, sadece bizler için bir araçtır. Ona bakış şeklimiz, onu kullanarak içinde bulunduğumuz çağın gerektirdiği etkili yaratımlar ortaya koyabilmemizi sağlayacaktır. Ralp Waldo Emerson der ki “Bilgiyi kullanabilen ona sahip olur.” Öğretmenler olarak, hedefimiz her yönüyle hayata hazırlamak durumunda olduğumuz öğrencilerimizi Vizyonumuza uygun şekilde eğitmek ve Ülkelerine hizmet edebilen yüksek yetenekli gençler yetiştirmektir. Eğitim anlayışımız; Çocuklarımıza susmayı değil, sorgulamayı öğretmek, Ezberlemeyi değil, üretmeyi öğretmek, Düşmemeyi değil, düşünce kalkabilmeyi öğretmek, Okulda başarıyı değil, hayatta başarıyı hedeflemektir.
Ekleme
Tarihi: 21 Haziran 2018 - Perşembe
ÖĞRETMEN OLARAK HEDEFİMİZ NE OLMALI?
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.