Bu kez köşeme Bulancak’ta yıllardır başarılarıyla sözü edilen Bulancak Atatürk Ortaokulu müdürü Sevgili Mustafa Gündoğdu’dan söz etmek istiyorum. Bana göre çalışkanlığıyla ülkede ender rastlanan müdürlerden biri. Hangi okulda müdürlük yaptıysa geride okul için hep güzel çalışmalarıyla söz ediliyor. Onun için çalışmak bir ibadet gibi. Gecesi gündüzü yok. Cumartesi ve gerekirse Pazar günleri de gönülden gelerek okulu açıp adeta inşaat işçisi gibi okulun tamir ve tadilat işlerini yaparken şahit oldum. Kapısından penceresine, tabanından çatısına kadar sıva, boya işleri, parke döşeme masa, sıra yaparak aksak yerlerini düzenliyor. Hatta merkez ve köy okullarına da masa ve sıra, dolap yaparak katkıda bulunuyor. Okul, toplumun eğitim kavramı ve hizmetiyle özdeşleştirdiği kurum, eğitim sisteminin en işlevsel parçası ve üretim amaçlı somut örgütlenmesidir. Bir okulda nitelikli eğitim verilmesinde ve okul başarısında okul müdürünün payı büyüktür. Mustafa müdürüm; tecrübeli, donanımlı, yetenekli, idealist, yenilikçi ve çalışkan olması nedeniyle hep görev yaptığı okullarını zirvelere taşımıştır. Unutulmamalı, bir okul, müdürü kadar okuldur. Mesleğini ve müdürlük görevini seven, çalıştığı okulun misyonunu, vizyonunu, stratejik hedeflerini, okulun mevcut durumunu, imkânlarını, çalışanlarını, ihtiyaçlarını iyi bilen biri. Mustafa müdürüm liyakat, öz güven, kendini ifade edebilme ve temsil kabiliyeti olan, teknolojinin imkânlarını kullanabilen, eğitim ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip eden, kendisini yenileyen, idealist, çalışkan ve fedakâr biri. Öğretmenler, okul personeli, öğrenciler, çevre ve veliler ile iyi iletişim kuran gücünü makamından değil, bilgi ve becerisinden alan ekibine karşı amirlik taslamayan, ben yerine biz dilini kullanan, kurum kültürünü oluşturan biri. İlgili kanun ve mevzuatı iyi takip edebilen ve uygulamada aksaklığa yer vermeyen ender müdürlerden biri. Sözleri ile davranışları aynı olan, verdiği sözleri yerine getiren artısına artı katan biri. Öğretmenleri tarafından sevilen adaletli, dürüst ve güvenilir biri. Öğretmenlerinin hatalarını araştırmayan, öfkesine yenik düşmeyen, hataları affedici, vicdan, merhamet, sabır sahibi ve yol gösterici biri. Ulaşılabilir, hesap verebilir, gerektiğinde özür dilemesini de bilen bir müdür modeli. Zamanını ve yapılacak işleri iyi planlayan, ekip arkadaşlarını iyi tanıyan, ekibini bilgilendiren, onlarla her zaman istişare eden, ikna etme kabiliyeti olan ve motive eden bir müdür. Gündoğdu; Yaşam boyu öğrenmeyi prensip edinmiş, etkili öğrenme metotlarını bilen, etkili bir okul lideri. Denetim ve rehberlik görevine önem veren sevilen insan. Yönettiği okulun amaç ve hedeflerine ulaşmada neler yaptığını, okulu nereden alıp nereye getirdiğini, okul için ne kadar proje hazırladığını, ne kadarını hayata geçirdiğini, huzurlu bir çalışma ortamı oluşturup oluşturamadığını, çalışanların ve velilerin memnuniyetini ne kadar sağladığını, okulun fiziki şartlarını ve imkânlarını iyileştirmek için neler yaptığını, öğrenci başarısını artırmak için neler yaptığını, okula yaptığı katkıların neler olduğunu düşünen Müdür Gündoğdu, amacı okulunda disiplinli bir ortam, nitelikli ve başarılı bir eğitim verilmesi öğretmenler ile iletişimi iyi ve olumlu her zaman. Sözleri, yaptıkları, tutum ve davranışları ile öğretmenlerin güvenini sağlamış, Ben dilini değil, biz dilini kullanan bir müdür. Okulun mevcut durumu, yapılan çalışmalar, yapılacak çalışmalar ve hedeflerle ilgili öğretmenleri yeri geldiğince bilgilendiren, onların görüşlerini de alan ve okulun öğretmenleri okul müdürünün adaletine, dürüstlüğüne, samimiyetine, iyi niyetli olduğuna inanan ve beraberinde başarıya daha fazla katkıda bulunuyorlar. Öğretmenlerini iyi tanıyan Öğretmenlerinin yeteneklerini, özelliklerini bilen, onlara değer verdiğini davranışları ile hissettiren, gerektiğinde öğretmenini çalışmalarından dolayı tebrik eden, gerektiğinde yapılan çalışmalar hakkındaki fikirlerini alan, gerektiğinde rehberlik eden, gerektiğinde ikaz eden biri. Ancak Öğretmenlerin yaşam tarzlarına, düşüncelerine, genel ahlaka ters olmamak kaydıyla kıyafetlerine, fikirlerine özel hayatına saygı duyan, okulda asla tartışma ortamı oluşturmaya izin vermeyen idealist bir müdür. Eğer bir okulda okul idarecileri olmadan öğretmenler derslere zamanında ve hazırlıklı olarak giriyor, görevlerini en iyi şekilde yapıyorlarsa o okulda kurum kültürü oluşmuş demektir. İşte buna örnek bir okul da Atatürk Ortaokulu. Müdür Gündoğdu her zaman öğretmenlerinin taleplerini ve önerilerini de dinler. Gerektiğinde empati kurar. Müdür öğrencileri için: öğrencilerimize çağın ihtiyacı olan; düşünen, araştıran, sorgulayan, kendisini ifade edebilen, en az bir dil bilen, teknolojiyi kullanabilen, bilgiden bilgi üreten, okuma alışkanlığı kazanmış, araştırma yeteneği gelişmiş, yeteneklerine göre ilave eğitim almış, olumlu tutum ve davranışlar kazandıracak eğitimi verme adına elinden geleni yapar. Onları yani öğrencilerini kendi çocukları gibi görür, kendi çocuklarına nasıl davranıyorsa onlara da öyle davranır. Öğrencinin zihnen, bedenen ve ruhen en iyi eğitimi alması için çalışır. Akademik başarı ile birlikte öğrencilere olumlu tutum ve davranış kazandırmaya özen gösterir. Öğrencilerine yeteneklerine göre spor, sanat ve müzik alanlarında ilave eğitim verilmesini sağlar. Bu çocuklar bu eğitim öğretim yılında Türkiye adına okulu derece yaparak duyurdular. Müdür Gündoğdu her zaman öğrencileri için rol model olmuştur. Eğitim camiasında bir söz vardır: Öğrenci öğretmenini severse dersini de sever. Öğretmen ve öğrenciler müdürünü severse onun sevmediği tutum ve davranışlardan kaçınırlar. Tebrik ediyorum Sevgili müdürümü…
Anasayfa
Yazarlar
Erol KÜÇÜK
Yazı Detayı
Bu yazı 772+ kez okundu.
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİSİYLE BÜTÜNLEŞEN BAŞARILI BİR MÜDÜR MUSTAFA GÜNDOĞDU
Bu kez köşeme Bulancak’ta yıllardır başarılarıyla sözü edilen Bulancak Atatürk Ortaokulu müdürü Sevgili Mustafa Gündoğdu’dan söz etmek istiyorum. Bana göre çalışkanlığıyla ülkede ender rastlanan müdürlerden biri. Hangi okulda müdürlük yaptıysa geride okul için hep güzel çalışmalarıyla söz ediliyor. Onun için çalışmak bir ibadet gibi. Gecesi gündüzü yok. Cumartesi ve gerekirse Pazar günleri de gönülden gelerek okulu açıp adeta inşaat işçisi gibi okulun tamir ve tadilat işlerini yaparken şahit oldum. Kapısından penceresine, tabanından çatısına kadar sıva, boya işleri, parke döşeme masa, sıra yaparak aksak yerlerini düzenliyor. Hatta merkez ve köy okullarına da masa ve sıra, dolap yaparak katkıda bulunuyor. Okul, toplumun eğitim kavramı ve hizmetiyle özdeşleştirdiği kurum, eğitim sisteminin en işlevsel parçası ve üretim amaçlı somut örgütlenmesidir. Bir okulda nitelikli eğitim verilmesinde ve okul başarısında okul müdürünün payı büyüktür. Mustafa müdürüm; tecrübeli, donanımlı, yetenekli, idealist, yenilikçi ve çalışkan olması nedeniyle hep görev yaptığı okullarını zirvelere taşımıştır. Unutulmamalı, bir okul, müdürü kadar okuldur. Mesleğini ve müdürlük görevini seven, çalıştığı okulun misyonunu, vizyonunu, stratejik hedeflerini, okulun mevcut durumunu, imkânlarını, çalışanlarını, ihtiyaçlarını iyi bilen biri. Mustafa müdürüm liyakat, öz güven, kendini ifade edebilme ve temsil kabiliyeti olan, teknolojinin imkânlarını kullanabilen, eğitim ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip eden, kendisini yenileyen, idealist, çalışkan ve fedakâr biri. Öğretmenler, okul personeli, öğrenciler, çevre ve veliler ile iyi iletişim kuran gücünü makamından değil, bilgi ve becerisinden alan ekibine karşı amirlik taslamayan, ben yerine biz dilini kullanan, kurum kültürünü oluşturan biri. İlgili kanun ve mevzuatı iyi takip edebilen ve uygulamada aksaklığa yer vermeyen ender müdürlerden biri. Sözleri ile davranışları aynı olan, verdiği sözleri yerine getiren artısına artı katan biri. Öğretmenleri tarafından sevilen adaletli, dürüst ve güvenilir biri. Öğretmenlerinin hatalarını araştırmayan, öfkesine yenik düşmeyen, hataları affedici, vicdan, merhamet, sabır sahibi ve yol gösterici biri. Ulaşılabilir, hesap verebilir, gerektiğinde özür dilemesini de bilen bir müdür modeli. Zamanını ve yapılacak işleri iyi planlayan, ekip arkadaşlarını iyi tanıyan, ekibini bilgilendiren, onlarla her zaman istişare eden, ikna etme kabiliyeti olan ve motive eden bir müdür. Gündoğdu; Yaşam boyu öğrenmeyi prensip edinmiş, etkili öğrenme metotlarını bilen, etkili bir okul lideri. Denetim ve rehberlik görevine önem veren sevilen insan. Yönettiği okulun amaç ve hedeflerine ulaşmada neler yaptığını, okulu nereden alıp nereye getirdiğini, okul için ne kadar proje hazırladığını, ne kadarını hayata geçirdiğini, huzurlu bir çalışma ortamı oluşturup oluşturamadığını, çalışanların ve velilerin memnuniyetini ne kadar sağladığını, okulun fiziki şartlarını ve imkânlarını iyileştirmek için neler yaptığını, öğrenci başarısını artırmak için neler yaptığını, okula yaptığı katkıların neler olduğunu düşünen Müdür Gündoğdu, amacı okulunda disiplinli bir ortam, nitelikli ve başarılı bir eğitim verilmesi öğretmenler ile iletişimi iyi ve olumlu her zaman. Sözleri, yaptıkları, tutum ve davranışları ile öğretmenlerin güvenini sağlamış, Ben dilini değil, biz dilini kullanan bir müdür. Okulun mevcut durumu, yapılan çalışmalar, yapılacak çalışmalar ve hedeflerle ilgili öğretmenleri yeri geldiğince bilgilendiren, onların görüşlerini de alan ve okulun öğretmenleri okul müdürünün adaletine, dürüstlüğüne, samimiyetine, iyi niyetli olduğuna inanan ve beraberinde başarıya daha fazla katkıda bulunuyorlar. Öğretmenlerini iyi tanıyan Öğretmenlerinin yeteneklerini, özelliklerini bilen, onlara değer verdiğini davranışları ile hissettiren, gerektiğinde öğretmenini çalışmalarından dolayı tebrik eden, gerektiğinde yapılan çalışmalar hakkındaki fikirlerini alan, gerektiğinde rehberlik eden, gerektiğinde ikaz eden biri. Ancak Öğretmenlerin yaşam tarzlarına, düşüncelerine, genel ahlaka ters olmamak kaydıyla kıyafetlerine, fikirlerine özel hayatına saygı duyan, okulda asla tartışma ortamı oluşturmaya izin vermeyen idealist bir müdür. Eğer bir okulda okul idarecileri olmadan öğretmenler derslere zamanında ve hazırlıklı olarak giriyor, görevlerini en iyi şekilde yapıyorlarsa o okulda kurum kültürü oluşmuş demektir. İşte buna örnek bir okul da Atatürk Ortaokulu. Müdür Gündoğdu her zaman öğretmenlerinin taleplerini ve önerilerini de dinler. Gerektiğinde empati kurar. Müdür öğrencileri için: öğrencilerimize çağın ihtiyacı olan; düşünen, araştıran, sorgulayan, kendisini ifade edebilen, en az bir dil bilen, teknolojiyi kullanabilen, bilgiden bilgi üreten, okuma alışkanlığı kazanmış, araştırma yeteneği gelişmiş, yeteneklerine göre ilave eğitim almış, olumlu tutum ve davranışlar kazandıracak eğitimi verme adına elinden geleni yapar. Onları yani öğrencilerini kendi çocukları gibi görür, kendi çocuklarına nasıl davranıyorsa onlara da öyle davranır. Öğrencinin zihnen, bedenen ve ruhen en iyi eğitimi alması için çalışır. Akademik başarı ile birlikte öğrencilere olumlu tutum ve davranış kazandırmaya özen gösterir. Öğrencilerine yeteneklerine göre spor, sanat ve müzik alanlarında ilave eğitim verilmesini sağlar. Bu çocuklar bu eğitim öğretim yılında Türkiye adına okulu derece yaparak duyurdular. Müdür Gündoğdu her zaman öğrencileri için rol model olmuştur. Eğitim camiasında bir söz vardır: Öğrenci öğretmenini severse dersini de sever. Öğretmen ve öğrenciler müdürünü severse onun sevmediği tutum ve davranışlardan kaçınırlar. Tebrik ediyorum Sevgili müdürümü…
Ekleme
Tarihi: 08 Mayıs 2024 - Çarşamba
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİSİYLE BÜTÜNLEŞEN BAŞARILI BİR MÜDÜR MUSTAFA GÜNDOĞDU
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.