Sevgililer Günü gibi özel günlerde hediye almak bir kültür haline geldi. Söz konusu günlerde firmalar, hemen hemen tüm ürünlerde kampanyalar, çeşitli indirimler yapıyor.
14 Şubat ve benzeri günlerin, özel günlerden ziyade ticari günler olarak adlandırmak gerek. İsrafta sınır tanımadığımız, abarttığımız ve 'almazsam olmaz' kültürü, toplumların zihnine algı yönlendirme tekniğiyle enjekte edilmiş bir kültürdür. Özel günlerde insanların kendilerini kaybederek çılgınlık içinde para harcamaları nedeniyle dünya giderek bencilleşmektedir.
Dünya üzerinde her yıl 18 milyon insanın açlıktan öldüğü bir gerçek. Her yıl satılan akıllı telefon sayısının ise 657 milyon olduğunu biliyor musunuz?
Dünya üzerinde yine bir günde 17 bin 280 çocuk açlık ve kötü beslenme nedeniyle ölmektedir. Bu günlerde vatandaşlar tuzağa düşürülmektedir. Kendisinde aynısı olduğu halde ikincisinin hediye olarak alınması israftır veya bir kişiye alınan hediyelerin pek çoğu hiç kullanılmamaktadır. İlla ki hediye alınacaksa evdeki eksikler alınabilir, kişisel eksiklikler tamamlanabilir ancak bu alınacakların tarihinin 14 Şubat olması şart değildir. Hediye almamak dünyanın sonu değil.
Bu günlerde vatandaşlar tuzağa düşürülmektedir. Sevgililer Günü'ne özel yapılan birçok indirimlere tüketicinin kanmaması gerekir. Bazı firmaların önceden şişirilmiş ürün fiyatlarını Sevgililer Günü'ne özel indirim yapılıyormuş gibi yansıtması vatandaşı kandırmaya yönelik bir tuzaktır. 14 Şubat günlerinde servet sahiplerinin tuzağına düşülerek harcanan paralar zengini daha zenginleştirmekte, fakirin de yoksulluğunu derinleştirmektedir. Gelin bu oyunu hep beraber bozarak, Sevgililer Günü'nde bencil olmadığımızı gösterip aşırı tüketimden kaçınalım.