Küfrün rahatlatma ve dayanıklılığı sağlama,bireye güçlü hissettirme ve hatta bireyin kendisini ifade etmesini sağlamada işe yarar bir araçsal işlevi var.Fakat işlevselliği küfrün olumlu bir anlama geldiğini göstermez.Küfür sadece fiziksel kavgayı önleyen bir araç değil kavganın bizzat nedeni olabiliyor.
İnsanlar iki durumda küfre başvuruyor;duyguların işlevselliği ve toplumun nedenselliği. Duyguların işlevselliği nazarında küfür,katılımcılar için bir duygunun dışa vurumuyken bilinmeyen duygunun bizzat kendisi de olmakta. Bir katılımcı,bir olayı anlatmak isteyip de küfürsüz anlatamayacağı ortamdaysa anlatmaktan vazgeçtiğini bahsetmişti.Ona göre o olay ancak küfürle ifade edilebilirdi. Toplumun nedenselliğinde ise kendilik inşası durumu söz konusu.
Kadınların küfretmelerinin nedenleri arasında dışsal dayatma,kazanma-kaybetme ve mutluluk öne çıkıyor.
Erkeklerin nedeni ise haksızlığa uğrama,yok sayılma,otorite, dikkat çekme gösterisi ve iyiliğini sağlamada düzenin sarsılması tehdidi.
Küfrü en yakın öğrenme yeri ise okul,sokak,dizileriniinternet,iş ortamı ve aile içi.