Gezi yayıncılığında dünyanın en büyükleri arasında yer alan
Lonely Planet, 2025 için sınıfının en iyilerinin yer aldığı seyahat listesini açıkladı. Listede Giresun ve Ordu 'en iyi 10 bölge' arasında 6. sırada yer aldı. Dergide Kümbet, Paşakonağı, Bektaş, Giresun Adası, Kuzalan şelalesi, Mavi göl gibi lokasyonlardan övgüyle söz ediliyor. Peki alt ve üst yapılarımız itibari ile acaba biz buna hazırmıyız? Bektaşdaki kasap, kümbetteki otel, mavi göldeki otopark olası turist akınına hazır mı? Yeterli ve eğitimli, az da olsa yabancı dil bilen garson ve hizmet sektörü personelimiz, temiz ve yeterli otel oda sayımız varmı? Bu lokasyonlara büyük tur otobüsleri rahatlıkla gidebiliyormu ve kaç araçlık güvenli otoparkımız var? Tuvaletlerimiz ne kadar yeterli ve temiz? Yöremize özgü hangi tadları sunacağız misafirlerimize. Hangi değerlerimizi öne çıkarıp gelenleri memnun gönderip yeni misafirlere referans olacaklar. Daha onlarca cevap arayan sorular ve sorunlar var. Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü şimdiden kolları sıvamalı. Diğer paydaş birimlerle birlikte zaman kaybetmeden koordinasyon içinde çalışmaya başlamalı.
Kulakkaya yazın mevcut iç turizme bile zor cevap veriyor. Oturup yemek yiyebilmek için en az yarım saat sırada bekliyorsunuz. Bektaşda kasaplar her haliyle bizden, "ekmeğini alda gel" durumundan biraz hallice, şu haliyle turizme hitap edecek durumda değil.
En önemlisi zihniyet değişimi gerekiyor. Biz turist ağırlamaya turizme hazırmıyız? Asıl cevaplanması gereken soru bu.
Coğrafi işaretli ürünlerimiz olan, Giresun Fındığı, Giresun Fındık Ezmesi, Görele Dondurması, Piraziz Elması, Tamzara Dokuması, Çamoluk Şeker Fasulyesi, Alucra Oğlak Kebabı, Çavuşlu Ekmeği ve Şebinkarahisar Dutu gibi ürünlerimizi yeterince tanıtıp turizm piyasası koşullarında hazırlayıp pazarlayabilecek miyiz? Öyle gösteriyor ki turizm açısından trent bölgemizi işaret ediyor. Giresun adına pastadan payımızı almak için geç kalmayız inşallah.