BANKALAR NEREYE KOŞUYOR?

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 11.03.2013 - 23:55, Güncelleme: 30.10.2020 - 19:15 3002+ kez okundu.
 

BANKALAR NEREYE KOŞUYOR?

Bankalarla mudileri arasındaki şikayetler, her gün basında ve medyada yer alıyor. Bankalar dayatma derecesindeki, uygulamalarla müşterilerinin karşısına çıkıyor. Hepside yasaya uygun deyip, vatandaşların kendilerine yapılan başvurularını pek galeye almıyorlar. Bankaları denetleyen bir kurum var. Bankacılık Denetleme Yüksek Kurumu. Ne iş yaptıklarını bilmem, ilgilenmekte istemem. Zaten bu güne dek, bankalarla başı dertte olan hiçbir vatandaşın gönlüne su serpemediler. Bankalar, müşterileri kuş sanıyor ve her defasında kırpıp kırpıp yıldız’a çeviriyorlar! Şimdi yeni bir uygulamaya daha geçmişler. Kredi kartı kullananlar için. Kredi kartı borç bildirim mesaj bedelinden 5 lira hatta 6 lira almaya başlamışlar. Tüketici haklarıyla ilgili olan kuruluşlar, 4077 sayılı Tüketiciyi Koruma kanununda böyle bir ücretin alınmasının mümkün olamayacağını belirtiyorlar. Ama bankalar kendi kural ya da mevzuatları gereği almaya devam ediyor. Tezattaki, ikili konuyu düzeltmek ilgililerin işi. Bankalara ödemelerini güçlükle yapan vatandaşlara bu konuda bir kolaylık gerekmekte. Tamam, bankalar ticaret yapacak, ama uygulama ücretleri bu kadar yüksek olamaz ki. Tüketiciyi mağdur eden banka uygulamalarına bir “dur” demek gerekir. Bankalar ortak kullanım adı altında ATM’lerden para çekenlerden zaten ücret alıyor. Borcunun tamamını ödemeyip, asgarisini ödeyebilen, bankalara borç bitene de dek söğüşlenen vatandaşın işi Allah’a kalmış valla. Bankacılık Denetleme Yüksek Kurulunun; Bankaların, “Ben sizin Bankanızım, sen benim elime düşmüş çantada kekliksin,ben ne dersem o olur!” anlayışının önüne geçilmesi yolunda bir takım düzenlemelere gitmesi gerekiyor.
Bankalarla mudileri arasındaki şikayetler, her gün basında ve medyada yer alıyor. Bankalar dayatma derecesindeki, uygulamalarla müşterilerinin karşısına çıkıyor. Hepside yasaya uygun deyip, vatandaşların kendilerine yapılan başvurularını pek galeye almıyorlar. Bankaları denetleyen bir kurum var. Bankacılık Denetleme Yüksek Kurumu. Ne iş yaptıklarını bilmem, ilgilenmekte istemem. Zaten bu güne dek, bankalarla başı dertte olan hiçbir vatandaşın gönlüne su serpemediler. Bankalar, müşterileri kuş sanıyor ve her defasında kırpıp kırpıp yıldız’a çeviriyorlar! Şimdi yeni bir uygulamaya daha geçmişler. Kredi kartı kullananlar için. Kredi kartı borç bildirim mesaj bedelinden 5 lira hatta 6 lira almaya başlamışlar. Tüketici haklarıyla ilgili olan kuruluşlar, 4077 sayılı Tüketiciyi Koruma kanununda böyle bir ücretin alınmasının mümkün olamayacağını belirtiyorlar. Ama bankalar kendi kural ya da mevzuatları gereği almaya devam ediyor. Tezattaki, ikili konuyu düzeltmek ilgililerin işi. Bankalara ödemelerini güçlükle yapan vatandaşlara bu konuda bir kolaylık gerekmekte. Tamam, bankalar ticaret yapacak, ama uygulama ücretleri bu kadar yüksek olamaz ki. Tüketiciyi mağdur eden banka uygulamalarına bir “dur” demek gerekir. Bankalar ortak kullanım adı altında ATM’lerden para çekenlerden zaten ücret alıyor. Borcunun tamamını ödemeyip, asgarisini ödeyebilen, bankalara borç bitene de dek söğüşlenen vatandaşın işi Allah’a kalmış valla. Bankacılık Denetleme Yüksek Kurulunun; Bankaların, “Ben sizin Bankanızım, sen benim elime düşmüş çantada kekliksin,ben ne dersem o olur!” anlayışının önüne geçilmesi yolunda bir takım düzenlemelere gitmesi gerekiyor.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.