Türk PDR Derneği Ordu’da eğitim ve atama sorunlarına dikkat çekti

EĞİTİM 09.04.2023 - 04:01, Güncelleme: 09.04.2023 - 04:18 6323+ kez okundu.
 

Türk PDR Derneği Ordu’da eğitim ve atama sorunlarına dikkat çekti

Türk PDR Derneği, geçtiğimiz gün, Atama bekleyen Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen adaylarının istihdam sorununa dikkat çekmek, 2022 KPSS Puanlarıyla ek atama talebinde bulunmak için; Ordu İl Başkanı Uğur Gündoğdu ve Giresun Türk PDR Derneği İl Başkanı Öznur Öztepe’ninde aralarında bulunduğu eğitimci grubuyla, Ordu Ceren Özdemir Meydanı’nında basın açıklaması gerçekleştirdiler.
Türkiye’nin çeşitli illerinde eş zamanlı gerçekleştirilen basın açıklamasında, ”20 Mart Salı Günü Cumhurbaşkanı tarafından açıklanan 45.000 yeni öğretmen ataması ve bu atamaya istinaden 24 Mart Cuma günü Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Mahmut ÖZER tarafından açıklanan branş dağılımları maalesef ki beklentileri karşılamamıştır. Her ne kadar son yıllarda tek seferde yapılan en yüksek öğretmen alımı gibi gözükse de şu an sistem içinde sayıları yüz bini bulan ücretli öğretmen gerçeği ve artık yüzbinlerle anılan eğitim fakültesi mezunu işsiz öğretmen gerçeği ortadayken yapılan bu atama eğitim sistemindeki yaraya sadece pansuman tedbir olmanın ötesine geçmeyecektir. Cumhuriyetin 100. Yılında, Türkiye yüzyılının başlangıcında! Hala öğretmensiz, psikolojik danışmansız okullar bulunmaktadır.  Eğitim sistemimiz içerisinde öğretmen açığı mevcut sosyo-ekonomik şartları ve özlük hakları düşünüldüğünde adeta bir modern kölelik uygulaması olan “ücretli öğretmenlik uygulaması” ile kapatılmaya çalışılmaktadır. Ancak bu uygulama bile sistemdeki kapatmaya yetmemektedir. Bu uygulama gerek mecburiyetten bu sisteme dahil olan öğretmenleri gerekse hizmet alan öğrencileri mağdur etmektedir. Psikoojik Danışman ve Rehber öğretmenlerin ise ücretli olarak istihdam edilme durumu söz konusu olmadığından halihazırda en az 25.000 okulda milyonlarca öğrenci çağdaş eğitimin olmazsa olmazı öğretim hizmetinin tamamlayıcısı olan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinden mahrum kalmaktadır. Eğitime erişilebilirliğin ve sürdürülebilirliğin sağlanması, öğretmenlerin daha insani şartlar altında hizmet sunabilmesi ve öğrencilerin nitelikli eğitime ulaşabilmesi için bu ucube “ücretli” uygulaması kaldırılmalı ve “kadrolu istihdam esas olmalıdır! Ve şu an sistemde ücretli uygulamayla doldurulmaya çalışılan kadrolara öncelikle ve ivedilikle Öğretmen/Psikolojik Danışman ataması yapılmalıdır.   Cumhuriyetin 100. Yılında 100.000 öğretmen ataması yıllardır bu uğurda emek veren öğretmenleri öğrencileriyle buluşturmak için, eğitime verilen önemin somut göstergesi olarak vakit kaybetmeden yapılmalıdır!   Bu kapsamda 20 Mart’ta 45.000 olarak açıklanan atamaya yapılacak ilaveyle toplam atama sayısı 100.000’e tamamlanmalıdır.   Diğer taraftan verilen 45.000 öğretmen atamasının branşlara dağıtımında önceki yıllara oranla toplam atama sayısında Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenlere ayrılan oran artış gösterse de halihazırda en az 25.000 civarında okulda Psikolojik Danışman/Rehber öğretmen olmadığı ve milyonlarca öğrencinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinden mahrum kaldığı bilinmektedir.   Sn. Bakanın 23 Ocak’ta Ankara’da düzenlenen Akran Zorbalığı ve Başetme Yöntemleri Çalıştayı’nda kamuoyu önünde yaptığı “2023 öğretmen atamalarını her okula psikolojik danışman/rehber öğretmen olacak şekilde önceliklendireceğiz” açıklamasıyla umutlanan Psikolojik Danışman meslektaşlarımız ve bizler için alanımıza verilen 3604 sayısı hayal kırıklığı olmuştur!   Son yıllarda dünyanın ve ülkemizin yaşamış olduğu olumsuz gelişmeler göz önünde bulundurularak -Pandemi dönemi sonrası sosyal uyum çalışmaları, -Bakanlığın, Cumhurbaşkanlığının ulusal eylem planları doğrultusunda ülke genelinde uygulamaya koyduğu “davranışsal bağımlılıkla mücadele çalışmaları”, “Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı”, “Aile Okulu Projesi”, “Akran Zorbalığı çalışmaları”- ve tüm bunların üzerine şu an gerek deprem bölgesi gerekse ülke genelinde yürütülen “Psikososyal Destek çalışmaları” Ve daha birçok çalışmadan anlaşılacağı üzere  Bakan Beyin bu kapsamda sözünü verdiği “2023 öğretmen atamalarında her okula en az bir rehber öğretmen/psikolojik danışman olacak şekilde öncelik vereceğiz” açıklaması doğrultusunda hizmete olan ihtiyacın da göz önünde bulundurularak ek bir düzenlemenin/alımın yapılması talebimizdir! Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, hizmetin ulaşmadığı tek bir öğrenci kalmaması için her okula Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman atanması için bu sözün önündeki en büyük engel olan öğretmen atama norm yönetmeliğinin de bir an önce değiştirilmesi gerekmektedir.   Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği olarak yıllardır olduğu gibi bu atama sürecinin de en başından bu yana hatta Bakan açıklama yaptığında dahi dikkat çekmeye çalıştığımız “norm yönetmeliği güncellemesi” yapılmadığı takdirde, kişilere endeksli sözler hayalden, umut aşılamaktan öteye geçmeyecektir! Bakanlığın aylardır üzerinde çalışıldığını ifade ettiği norm yönetmeliğinin değiştirilmesi için ilgililerin artık çalışmanın ötesine geçip değişiklik yönünde bir irade ortaya koymaları gerekmektedir.   Halihazırda var olan norm yönetmeliğine göre; İlkokullarda 300, Anaokulu, Ortaokul ve Ortaöğretim Kurumlarında (liseler) ise 150 öğrenciye 1 Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman atanmakta sonrasında ise her 500 ve katlarına 2. norm verilmekte. Ancak bu durum Okul Öncesi kurumları başta olmak üzere özellikle taşrada birçok okula Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman atanmasının önünde ciddi engel teşkil etmektedir. Milli Eğitim Bakanlığının ilgili mevzuatlarında tüm öğrencilere yönelik olarak tanımlanan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin tüm öğrencilere ulaştırılması için ilk atamada norm sayı sınırı kaldırılarak her okula en az 1 Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman ataması yapılmalıdır. Atama norm yönetmeliği de bu şekilde güncellenmelidir. Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, bakanlığın Psikolojik Danışms ve Rehberlik hizmetlerinin tüm öğrencilere ulaştırılması gereklidir. Çünkü her bir öğrencimiz biricik ve özeldir. 150 ve 300 sayıları tamamlanmadığında geriye kalan 149 ve 299 öğrencinin suçu nedir?   Milli Eğitim Bakanlığı ilgili mevzuatlarında tanımlanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri; kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için psikososyal, duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri: - Planlı, programlı, bilimsel esaslara dayalı olarak sunulan profesyonel bir hizmettir. - Eğitim sürecinin bütünlüğü içerisinde öğretim sürecini destekleyecek nitelikte sunulur. - Öğrencinin bütüncül gelişimine hizmet eder. - Tüm öğrencileri kapsayacak şekilde gelişimsel ve önleyici yaklaşımı esas alır. -Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçları ile okulun imkânları ve çevre koşulları doğrultusunda planlanır, uygulanır ve değerlendirilir. - Öğrencinin gelişimini desteklemek amacıyla tüm paydaşlar tarafından ortak bir anlayış ve iş birliği içerisinde hesap verebilir bir yaklaşımla yürütülür.   Bu ilkeler doğrultusunda hizmetin her öğrenciye ulaştırılması için norm yönetmeliği ivedilikle güncellenmeli ve mevcut 45.000 atama 100.000’e tamamlanarak sistemin öğretmen ve psikololojik danışman ihtiyacı kadrolu olarak karşılanmalıdır.” diyerek, taleplerini kamuoyu ile paylaştılar.  
Türk PDR Derneği, geçtiğimiz gün, Atama bekleyen Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen adaylarının istihdam sorununa dikkat çekmek, 2022 KPSS Puanlarıyla ek atama talebinde bulunmak için; Ordu İl Başkanı Uğur Gündoğdu ve Giresun Türk PDR Derneği İl Başkanı Öznur Öztepe’ninde aralarında bulunduğu eğitimci grubuyla, Ordu Ceren Özdemir Meydanı’nında basın açıklaması gerçekleştirdiler.

Türkiye’nin çeşitli illerinde eş zamanlı gerçekleştirilen basın açıklamasında, ”20 Mart Salı Günü Cumhurbaşkanı tarafından açıklanan 45.000 yeni öğretmen ataması ve bu atamaya istinaden 24 Mart Cuma günü Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Mahmut ÖZER tarafından açıklanan branş dağılımları maalesef ki beklentileri karşılamamıştır. Her ne kadar son yıllarda tek seferde yapılan en yüksek öğretmen alımı gibi gözükse de şu an sistem içinde sayıları yüz bini bulan ücretli öğretmen gerçeği ve artık yüzbinlerle anılan eğitim fakültesi mezunu işsiz öğretmen gerçeği ortadayken yapılan bu atama eğitim sistemindeki yaraya sadece pansuman tedbir olmanın ötesine geçmeyecektir.

Cumhuriyetin 100. Yılında, Türkiye yüzyılının başlangıcında! Hala öğretmensiz, psikolojik danışmansız okullar bulunmaktadır.  Eğitim sistemimiz içerisinde öğretmen açığı mevcut sosyo-ekonomik şartları ve özlük hakları düşünüldüğünde adeta bir modern kölelik uygulaması olan “ücretli öğretmenlik uygulaması” ile kapatılmaya çalışılmaktadır. Ancak bu uygulama bile sistemdeki kapatmaya yetmemektedir. Bu uygulama gerek mecburiyetten bu sisteme dahil olan öğretmenleri gerekse hizmet alan öğrencileri mağdur etmektedir. Psikoojik Danışman ve Rehber öğretmenlerin ise ücretli olarak istihdam edilme durumu söz konusu olmadığından halihazırda en az 25.000 okulda milyonlarca öğrenci çağdaş eğitimin olmazsa olmazı öğretim hizmetinin tamamlayıcısı olan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinden mahrum kalmaktadır.

Eğitime erişilebilirliğin ve sürdürülebilirliğin sağlanması, öğretmenlerin daha insani şartlar altında hizmet sunabilmesi ve öğrencilerin nitelikli eğitime ulaşabilmesi için bu ucube “ücretli” uygulaması kaldırılmalı ve “kadrolu istihdam esas olmalıdır! Ve şu an sistemde ücretli uygulamayla doldurulmaya çalışılan kadrolara öncelikle ve ivedilikle Öğretmen/ Psikolojik Danışman ataması yapılmalıdır.

 

Cumhuriyetin 100. Yılında 100.000 öğretmen ataması yıllardır bu uğurda emek veren öğretmenleri öğrencileriyle buluşturmak için, eğitime verilen önemin somut göstergesi olarak vakit kaybetmeden yapılmalıdır!

 

Bu kapsamda 20 Mart’ta 45.000 olarak açıklanan atamaya yapılacak ilaveyle toplam atama sayısı 100.000’e tamamlanmalıdır.

 

Diğer taraftan verilen 45.000 öğretmen atamasının branşlara dağıtımında önceki yıllara oranla toplam atama sayısında Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenlere ayrılan oran artış gösterse de halihazırda en az 25.000 civarında okulda Psikolojik Danışman/Rehber öğretmen olmadığı ve milyonlarca öğrencinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinden mahrum kaldığı bilinmektedir.

 

Sn. Bakanın 23 Ocak’ta Ankara’da düzenlenen Akran Zorbalığı ve Başetme Yöntemleri Çalıştayı’nda kamuoyu önünde yaptığı “2023 öğretmen atamalarını her okula psikolojik danışman/rehber öğretmen olacak şekilde önceliklendireceğiz” açıklamasıyla umutlanan Psikolojik Danışman meslektaşlarımız ve bizler için alanımıza verilen 3604 sayısı hayal kırıklığı olmuştur!

 

Son yıllarda dünyanın ve ülkemizin yaşamış olduğu olumsuz gelişmeler göz önünde bulundurularak

-Pandemi dönemi sonrası sosyal uyum çalışmaları,
-Bakanlığın, Cumhurbaşkanlığının ulusal eylem planları doğrultusunda ülke genelinde uygulamaya koyduğu “davranışsal bağımlılıkla mücadele çalışmaları”, “Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı”, “Aile Okulu Projesi”, “Akran Zorbalığı çalışmaları”- ve tüm bunların üzerine şu an gerek deprem bölgesi gerekse ülke genelinde yürütülen “Psikososyal Destek çalışmaları” Ve daha birçok çalışmadan anlaşılacağı üzere  Bakan Beyin bu kapsamda sözünü verdiği “2023 öğretmen atamalarında her okula en az bir rehber öğretmen/ psikolojik danışman olacak şekilde öncelik vereceğiz” açıklaması doğrultusunda hizmete olan ihtiyacın da göz önünde bulundurularak ek bir düzenlemenin/alımın yapılması talebimizdir!



Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, hizmetin ulaşmadığı tek bir öğrenci kalmaması için her okula Rehber Öğretmen/ Psikolojik Danışman atanması için bu sözün önündeki en büyük engel olan öğretmen atama norm yönetmeliğinin de bir an önce değiştirilmesi gerekmektedir.

 

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği olarak yıllardır olduğu gibi bu atama sürecinin de en başından bu yana hatta Bakan açıklama yaptığında dahi dikkat çekmeye çalıştığımız “norm yönetmeliği güncellemesi” yapılmadığı takdirde, kişilere endeksli sözler hayalden, umut aşılamaktan öteye geçmeyecektir! Bakanlığın aylardır üzerinde çalışıldığını ifade ettiği norm yönetmeliğinin değiştirilmesi için ilgililerin artık çalışmanın ötesine geçip değişiklik yönünde bir irade ortaya koymaları gerekmektedir.

 

Halihazırda var olan norm yönetmeliğine göre; İlkokullarda 300, Anaokulu, Ortaokul ve Ortaöğretim Kurumlarında (liseler) ise 150 öğrenciye 1 Rehber Öğretmen/ Psikolojik Danışman atanmakta sonrasında ise her 500 ve katlarına 2. norm verilmekte. Ancak bu durum Okul Öncesi kurumları başta olmak üzere özellikle taşrada birçok okula Rehber Öğretmen/ Psikolojik Danışman atanmasının önünde ciddi engel teşkil etmektedir. Milli Eğitim Bakanlığının ilgili mevzuatlarında tüm öğrencilere yönelik olarak tanımlanan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin tüm öğrencilere ulaştırılması için ilk atamada norm sayı sınırı kaldırılarak her okula en az 1 Rehber Öğretmen/ Psikolojik Danışman ataması yapılmalıdır. Atama norm yönetmeliği de bu şekilde güncellenmelidir. Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, bakanlığın Psikolojik Danışms ve Rehberlik hizmetlerinin tüm öğrencilere ulaştırılması gereklidir. Çünkü her bir öğrencimiz biricik ve özeldir. 150 ve 300 sayıları tamamlanmadığında geriye kalan 149 ve 299 öğrencinin suçu nedir?

 

Milli Eğitim Bakanlığı ilgili mevzuatlarında tanımlanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri; kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için psikososyal, duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri:

- Planlı, programlı, bilimsel esaslara dayalı olarak sunulan profesyonel bir hizmettir.

- Eğitim sürecinin bütünlüğü içerisinde öğretim sürecini destekleyecek nitelikte sunulur.

- Öğrencinin bütüncül gelişimine hizmet eder.

- Tüm öğrencileri kapsayacak şekilde gelişimsel ve önleyici yaklaşımı esas alır.

-Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçları ile okulun imkânları ve çevre koşulları doğrultusunda planlanır, uygulanır ve değerlendirilir.

- Öğrencinin gelişimini desteklemek amacıyla tüm paydaşlar tarafından ortak bir anlayış ve iş birliği içerisinde hesap verebilir bir yaklaşımla yürütülür.

 

Bu ilkeler doğrultusunda hizmetin her öğrenciye ulaştırılması için norm yönetmeliği ivedilikle güncellenmeli ve mevcut 45.000 atama 100.000’e tamamlanarak sistemin öğretmen ve psikololojik danışman ihtiyacı kadrolu olarak karşılanmalıdır.” diyerek, taleplerini kamuoyu ile paylaştılar.
 

Ordu HABERİ

Habere ifade bırak !

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined property: stdClass::$etiketler

Filename: tema3/haber.php

Line Number: 812

Backtrace:

Dosya: /home/admin/web/yildizhaber.com.tr/public_html/application/views/tema3/haber.php
Satır: 812
Fonksiyon: _error_handler

Dosya: /home/admin/web/yildizhaber.com.tr/public_html/application/controllers/Haber.php
Satır: 157
Fonksiyon: view

Dosya: /home/admin/web/yildizhaber.com.tr/public_html/index.php
Satır: 334
Fonksiyon: require_once

Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.